نقشه‌های اداره‌کل هواشناسی اصفهان بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان در امروز است و بر این اساس در این مدت  آسمان دربیشتر مناطق استان نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و بارش‌های رگباری متناوب و موقتی، در مناطق مستعد همراه با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در مناطق شرق، شمال و مرکز وزش باد می‌تواند با گرد و خاک محلی و وقوع توفان لحظه‌ای نیز همراه باشد، با خروج امواج ناپایدار در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی به نسبت پایدار پیش‌بینی می‌شود.

کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۱ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت. 

همچنین کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان در باره وضعیت کیفی هوای اصفهان با توجه به ناپایداری هوا به ایرنا گفت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان تا ظهر امروز در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره‌کل با میانگین ۹۹ در وضعیت سالم و نزدیک به ناسالم است.

محمود مزارع افزود: وضعیت  امروز هوای شهر اصفهان در میدان احمدآباد ناسالم برای گروه‌های حساس، خرازی سالم، خیابان دانشگاه ناسالم برای گروه‌های حساس ، رودکی ناسالم برای گروه‌های حساس و پروین در وضعیت سالم ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد - ترکیبات نیتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند  را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می‌دهد.

‌شهر اصفهان از یکم تا ۳۱فروردین سال گذشته ۱۱ روز هوای پاک و ۲۰ روز هوای سالم  را تجربه کرد و روز ناسالمی نداشت در صورتی که در سال ۹۹ در همین مدت چهار روز هوای پاک، سه  روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۴ روز هوای سالم را سپری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.