عباس رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان‌اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان یک اصل است، اظهار داشت: اگرچه آموزش چهره‌به‌چهره به واسطه تعطیلی مدارس انجام نمی‌شود ولی فرهنگیان ما با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، رسالت خود را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد: معلمی شغل انبیا است و معلمان قشر فرهیخته، صبور و فرزانه‌ای هستند که نمود عشق به علم‌آموزی و تلاش شبانه‌روزی آنها را در روزهای اخیر می‌توان مشاهده کرد.
استاندار اصفهان با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم تاکید کرد: اگرچه امسال به‌خاطر شیوع بیماری کرونا از ارتباط مستقیم با این قشر فرهیخته محروم هستیم ولی معلمان بخوبی اندازه نشان دادند که باید فاصله اجتماعی رعایت شود.
وی در باره بازگشایی مجدد مدارس نیز تصریح کرد: اگرچه آموزش در فضای مجازی اثرگذاری آموزش چهره‌به‌چهره را ندارد ولی در شرایطی که امکان بازگشایی مجدد مدارس نیست، این وضعیت بهتر از تعطیلی آموزش است و بطور قطع نواقصی دارد که در حال برطرف شدن است.
استاندار اصفهان تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان و معلمان در اولویت است لذا بررسی مطالعاتی دایرشدن مجدد مدارس توسط وزارت بهداشت و درمان بر مبنای کار کارشناسی و درنظرگرفتن رده‌بندی استان‌های سفید، زرد و قرمز در حال انجام است و در باره فعال شدن مجدد مدارس تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
رضایی تاکید کرد: برخلاف تصور برخی که گمان می‌کنند دوره  کرونا تمام شده است، باید بدانیم که در نظر گرفتن تمهیدات زندگی با کرونا، یک اصل و تداوم آن نیز یک ضرورت است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر نهم اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یکهزار و ۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شده‌اند .

وی افزود: تاکنون ۷۲ هزار و ۴۳۹ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند که معادل حدود ۷۵ درصد از مبتلایان است و ۲ هزار و ۹۸۳ نفر از بیماران  نیز تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.