جعفر قیصری روز دوشنبه در تماس ویدئو کنفرانسی پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با رییس جمهوری افزود: شرکت‌های سلامت محور از سال‌های گذشته در این مجموعه فعال بودند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های مختلف تولید تجهیزات بیمارستانی، ماسک‌های نانو و دوربین‌های غیرتماسی اندازه گیری دما توسعه پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: تولید روزانه این شرکت‌ها در زمان حاضر شامل بیش از ۵۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۱۹ هزار ماسک نانو "ان ۹۵"،  بیش از ۱۵۰ هزار ماسک سه‌لایه و بیش از ۷۶ دستگاه و تجهیز بیمارستانی و دوربین دمایی است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به بیست و نهمین سالگرد تاسیس این شهرک افزود: این مجموعه علمی و تحقیقاتی در ۵۲۰ هکتار طرح جامع در زمان حاضر سه پارک عام و فناوری و ۱۰ مرکز رشد را در استان اصفهان شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این شهرک مشغول فعالیت هستند و هفت هزار و ۳۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در این مجموعه مشغول بکار هستند.

قیصری گفت: این شرکت‌ها در سال ۹۸ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی و بیش از یک‌هزار میلیارد تومان فروش محصولات و خدمات دانش بنیان داشتند.

وی بیان کرد: یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های در این مجموعه از سال ۸۰ بعنوان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید ۱۵ هزار لیتر الکل، نیاز ۶ استان کشور را در این زمینه، تامین و با توجه به شرایط موجود در مدت چند روز، ظرفیت تولیدی آن چند برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، شرکت دیگری هم در این مجموعه با تولید ضد عفونی‌کننده‌های غیرالکلی بر پایه آب، روزانه ۲۰ هزار لیتر تولید دارد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: شرکت دیگری در زمینه تولید ماسک در زمان حاضر ۱۷ خط تولید ماسک راه‌اندازی کرده و روزانه بیش از ۱۵۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

رییس جمهوری در این دیدار با بیان‌اینکه پارک‌های علم و فناوری یک سرمایه عظیم برای کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: فعالیت این پارک‌ها تاثیر زیادی در اقتصاد دانش بنیان و اشتغال دانشجویان و افراد تحصیل کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی  با بیان اینکه باید علم، دانش و فناوری را از طریق این پارک‌ها بدست مصرف‌کننده نهایی برسانیم، اظهار داشت: گزارش پارک علم و فناوری اصفهان بسیار جالب بود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط شرکت دانش‌بینان اصفهانی افزود: بخشی که در زمان حاضر محصولی را تولید می‌کند، فرایند عرضه محصول خود را تا مصرف کننده نهایی دنبال می‌کند.

رییس جمهوری گفت: امروز برای ما خیلی مهم است که تولید خود را چگونه پایش و نظارت کنیم تا بدانیم محصول آنها کجا انبار یا سواستفاده یا در فروشگاهی به قیمت نامناسب عرضه می‌شود . 

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری اصفهان کار ارزشمند و تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و با شرکت‌هایی که در اختیار دارد به محصول رسیده و از طریق سامانه‌ خود می‌داند که  تولیداتش به کدام فروشگاه رسیده و این فروشگاه به چه مشتریانی و با چه قیمتی تحویل داده است.

به گفته  روحانی، بسیار ارزشمند است که زنجیره تولید را از ابتدا تا انتها که مصرف‌کننده است، نظارت کنیم و بدانیم که محصول تولیدی چگونه بدست مصرف‌کننده می‌رسد.

اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد و در زمان حاضر ۵۲۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این شرکت‌ها با گردش مالی یکهزار و ۴۷۰ میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۳۴ دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.