فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سمیرم روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این سبدهای غذایی در ادامه رزمایش کمک مومنانه با هدف کمک به مشاغل و نیازمندان متضرر شده از بیماری کرونا تهیه و توزیع شد.

به گفته سرهنگ پاسدار هوشنگ نوابی پایگاه‌های محلی بسیج در شهر سمیرم و روستاها در این مرحله همزمان با ماه مبارک رمضان این سبدها شامل خرما، برنج، گوشت قرمز و مرغ، رب گوجه، سویا و ماکارونی را  به دست خانوارهای شناسایی شده ‌رسانند.

وی با بیان اینکه با کمک خیران و بسیجیان در مراحل قبلی نیز بیش از ۴ هزار سبد موادغذایی توزیع شده است، ادامه داد: رزمایش کمک‌های مومنانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه سمیرم با بیان اینکه مشاغلی مانند کارگران روزمزد، رانندگان، اصناف و مغازه‌های تعطیل در روزهای کرونایی زیان اقتصادی متحمل شده‌اند، از خیران خواست به حمایت‌های خود از نیازمندان در این روزهای سخت ادامه دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم نیز در همین پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: در یک هفته گذشته هیچ موردی از بیماری کووید۱۹ در شهرستان سمیرم نداشته‌ایم.

دکتر علی‌اصغر صبوحی خاطر نشان کرد: در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در روزهای آینده با پیک جدید این بیماری خطرناک و پنهان روبرو خواهیم شد و انتظارمان از مردم توجه به مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی در این مدت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با بیان اینکه بیمارستان سیدالشهدا(ع) همچنان در سطح اول آمادگی در برابر ویروس کرونا و مبتلایان به کووید ۱۹ است، اظهار داشت: افرادی که نیاز به درمان های سرپایی و عادی دارند، به درمانگاه امام خمینی(ره) این شهر مراجعه کنند.

بیش از ۶ هزار ماسک به وسیله خیاط‌های محلی و بسیجیان خواهر و ماسک‌های ان ۹۵ و همچنین عینک مخصوص حفاظتی برای کادر درمانی و بهداشتی در همین مدت تهیه و در بین مردم و پرستاران سمیرم توزیع شده است.

از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا در ایران تاکنون ۹۱ هزار تن به این بیماری مبتلا شده  که در این بین پنج هزار و ۸۰۶ تن جان خود را از دست داده اند.

شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.