منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با مشارکت کشاورزان، بیمه کشاورزی در هنگام بروز خطر از متضرر شدن تولیدکنندگان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بیمه کشاورزی ابزار مهمی برای اجرای سیاست‌های بخش کشاورزی، منطقه‌ای کردن کشت و ترکیب کشت مطلوب، اشاعه روش‌های نوین زراعی- دامی و جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه روستاییان و در نهایت رسیدن به اهداف توسعه‌ای در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

۲۷ هزار هکتار از باغات در سال زراعی جاری تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته‌اند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه کاهش اعتمادسازی تولیدکنندگان بخش کشاورزی، باعث کاهش ۳۰ درصدی بیمه کشاورزی در سال زراعی جاری شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷ هزار هکتار از باغات تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت که شامل ۱۸ هزار مترمربع سازه‌های گلخانه‌ای بود.

وی بیان داشت: در سال زراعی گذشته سه هزار و ۶۰۰ هکتار از منابع طبیعی، ۸۳ میلیون طیور، و ده هزار هکتار تنه درخت بیمه کشاورزی شدند.

شیشه فروش اشاره‌ای هم به بیمه ۹۱ هزار هکتار از محصولات زراعی در سال گذشته داشت و گفت: توصیه می‌شود مدیریت بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی نسبت به مشکلات مربوطه اهتمام ورزند و با اعتمادسازی، تولیدکنندگان بخش کشاورزی نسبت به بیمه محصولات خویش ترغیب شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.