سید محمد مرندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معتقدم پروتکل‌های بهداشتی تخصصی با بخش‌های مختلف حوزه ورزش مانند لیگ‌ها، مسابقات، باشگاه‌های دولتی و خصوصی باید با همکاری صاحبنظران فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت ورزش و جوانان تدوین و در هر بخش بصورت جداگانه ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اکنون نمی‌توان نسخه واحد برای فعالیت‌های گوناگون در حوزه ورزش پیچید، برای مثال رشته‌های ورزشی با بازیکن بیشتر خطر یا دارای تماشاچی به مراتب بالاتری نسبت به ورزش‌های تک نفره دارند و همین امر می‌طلبد که به صورت اختصاصی و جداگانه برای هر یک برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود.

استاد تربیت بدنی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: برای نمونه، باشگاه‌های خصوصی شماری از ورزش‌ها مانند بدنسازی باید با نفرات کمتری و با رعایت فاصله‌گذاری مورد تایید فعالیت کنند که البته این امر نیاز است که مورد تایید متولیان سلامت و درمانی باشد. 

مرندی با اشاره به ایجاد شیوه‌های ابداعی و البته ایمن اظهارداشت: برای مثال طرحی در برخی کشورهای اروپایی در حال بررسی است که در قالب آن مسابقات فوتبال در برگزار شود و هواداران از داخل خودروهای مستقر در توفقگاه‌های ورزشگاه از طریق نمایشگرهای بزرگ نصب شده در این محل رقابتها را تماشا کنند، البته این تنها یک طرح پیشنهادی و به عنوان مثال بوده و می‌توان روش‌های خلاقانه دیگری تدوین و پیاده‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی ورزش بویژه مالکان باشگاه های متوسط و کوچک از شیوع کرونا با مشکلات جدی اقتصادی روبه رو شدند، تصریح کرد: ارایه تسهیلات به این بخش ضروری است تا با ورشکستگی آنان روبه رو نشویم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر حفظ سلامت به عنوان اولویت در ورزش خاطرنشان کرد: امیدواریم هرگونه تصمیم در حوزه ورزش به سود آن و در راستای حفظ سلامت جامعه ورزشی و جلوگیری از شیوه ویروس کرونا باشد.

بنا به گفته وزیر ورزش و جوانان در ۱۵ روز آینده برای برگزاری و یا توقف مجدد مسابقات ورزشی تصمیم‌گیری خواهد شد.

مسعود سلطانی‌فر روز گذشته در رابطه با زمان برگزاری مجدد مسابقات ورزشی گفت: در حال حاضر با توجه به تصمیماتی که اتخاذ شده برگزاری هرگونه مسابقات ورزشی ممنوع است و فعالیت باشگاه‌های ورزشی را هم تا ۱۵ اردیبهشت متوقف کردیم، با شرایطی که در ۱۵ روز آینده در ارتباط با مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ می‌شود، شرایط جدید را رصد خواهیم کرد و متناسب با آن تصمیم می‌گیریم که فعالیت‌ها همچنان متوقف باشد یا اینکه بتوانیم به صورت پله‌کانی و به مرور بخشی از فعالیت ورزشی که در آن تماس کمتری بین ورزشکاران هست را از سر بگیریم.

در استان اصفهان که از قطب‌های ورزش ایران به شمار می‌رود، بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت می‌کنند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی وجود دارد که از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ و با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همچون دیگر استان‌ها فعالیتشان متوقف شده است.

بیماری کرونا که برای نخستین بار در ووهان کشور چین شیوع پیدا کرد ، اکنون ۲۱۰ کشور و سرزمین را در جهان درگیر خود کرده و سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.