منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آبگیری تالاب بین المللی گاوخونی در مقاطع مختلف سال ۹۸ اظهار داشت: سال گذشته در پنج مقطع زمانی آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شد.

وی افزود: ۱۲ میلیون متر مکعب آب از پنجم فروردین تا ۱۱ فروردین ماه از سد رودشتین روانه تالاب گاوخونی شد و در مقطع زمانی ۱۱ مهر تا ۲۲ آبان ماه نیز ۱۶.۳ میلیون مترمکعب آب از سد رودشتین به سمت تالاب هدایت گردید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه ۱۱.۶ میلیون مترمکعب آب از ۱۶ آذرماه تا ۸ بهمن از سد رودشتین به طرف تالاب گاوخونی روانه شد، تصریح کرد: در مقطع چهارم رهاسازی آب به طرف گاوخونی بود و از تاریخ ۸ بهمن تا دوم اسفند هم ۶ میلیون مترمکعب آب از سد رودشتین راهی تالاب شده است.

وی ادامه داد: از ۲۲ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ماه ۷ میلیون متر مکعب آب از سد رودشتین روانه تالاب گاوخونی شده است.

تهدید گاوخونی تهدید زاینده رود است

شیشه فروش با تاکید بر اهمیت تالاب گاوخونی در فلات مرکزی ایران گفت: تا مادامی که تالاب گاوخونی احیا نشود، زاینده رود نیز احیا نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه تنها ۱۰ درصد از تالاب گاوخونی آبگیری شده است، بیان داشت: تالاب گاوخونی به عنوان کانون گردوغبار در مرکز ایران با وزش‌های بادهای شرقی-غربی در تابستان می‌تواند سلامت شهروندان چند استان را تهدید کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.