امیر هلاکویی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، خانواده‌ها، دانش آموزان، دانشجویان و گروه‌های سنی مختلف را در فراغت ایام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به کتابخوانی در فضای مجازی ترغیب می‌کند.

وی افزود: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه السلام و معاونت امور فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین علیهم السلام، به ویژه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود.

بخش ویژه دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، منابع مرتبط با سیره امام هادی (ع) است

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه در هر دوره بخش ویژه ای برای جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته می‌شود، ابراز داشت: امسال منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی علیه السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره در نظر گرفته شده است و اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت خواهد بود.

مشارکت در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت مجازی

وی با اعلام اینکه امسال بنا به شرایط خاص که با تعطیلی مراکز آموزشی همراه است، دهمین جشنواره رضوی از شرایط ویژه ای برخوردار شده است، تصریح کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها، مدارس و دانشگاه‌ها امکان مشارکت در بخش مجازی با قوت خود ادامه پیدا می‌کند.

هلاکویی با تاکید بر مضمون جشنواره رضوی که بر ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تاکید دارد، گفت: در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» و در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samankpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی مراجعه کنند.

اصفهان پیشرو در مشارکت جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال گذشته با ۷۵ هزار شرکت کننده جز استان‌های برتر در جشنواره کتابخوانی رضوی بوده است، اظهار داشت: امیدواریم با مشارکت شهروندان استان اصفهان همچون سال‌های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی با قوت در استان اصفهان اجرا شود که تاکنون ۸ هزار نفر از استان اصفهان در اینمسابقه شرکت کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.