ایرج موفق روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی و معدنی برای ۱۳۸ هزار و ۹۶۳ تن از افراد جویای کار استان، فرصت شغلی ایجاد می‌شود.  

وی تصریح کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۲۶۴ میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر به متقاضیان پرداخت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان کرد: سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۷۹ میلیون ریال تسهیلات اشتغال فراگیر به ۱۵۸ طرح و بیش از ۵۸۴ میلیون ریال تسهیلات برای ۴۹۷ طرح اشتغال روستایی در این استان پرداخت شد.

وی حفظ اشتغال موجود و حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط و واحدهای صنفی را از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: در این جهت نیازهای این واحدها شناسایی و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات آنها تدوین شد.

موفق با اشاره به جایگاه صنعت این استان در کشور ادامه داد: صنعت اصفهان از جایگاه خاصی برخوردار و سرمایه‌گذاری در آن از سابقه دیرینه برخوردار است و بسیاری از صنایع مادر از جمله فولاد و ذوب‌آهن در این استان استقرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن این استان صادر شد.

به گفته وی سال گذشته ۳۴.۱ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در این استان وصول شده است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور را ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

افزون بر یکهزار و ۷۰۰ طرح عمرانی، تولیدی، خدماتی و رفاعی در هفته دولت امسال در استان اصفهان به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.