عباس رضایی عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: این تمهیدات باید احصاء و بر اساس یک توافق همگانی در جامعه اجرایی شود. 
وی از کرونا به‌عنوان "واکسن یادآوری" نام برد و ادامه داد: ویروس کرونا به مردم جهان نشان داد که بیماری، فقیر و غنی، رییس و مرئوس و پادشاه و رعیت نمی‌شناسد و نیز اهمیت نوعدوستی، شفافیت، مشارکت عمومی و سرمایه اجتماعی را برای همه ما پررنگ کرد. 
استاندار اصفهان تصریح کرد: در حالی که این ویروس در حال تغییر نظم جهانی و تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد جهان است ما در استان باید آمادگی لازم در زمینه مباحث اقتصادی را کسب کنیم. 
وی همچنین از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و سایر نهادهای اجرایی خواست تا به‌عنوان یک اتاق فکر به استانداری کمک کنند تا این استان به‌صورت صرف منتظر اقدامات و دستورالعمل‌های تهران نباشد بلکه با تدوین راهکارهای صحیح و منطقی و حتی ارائه آن به تهران، گام موثری برداریم. 
رضایی یادآور شد: ما علاوه بر مقابله با کرونا، مسوولیت دیگری از جمله "جهش تولید" که رهبر معظم انقلاب بر عهده ما نهاده‌اند نیز داریم که با توجه به تحریم‌های ظالمانه نظام استکباری علیه ایران باید با مدیریت جهادی و ارزشی در راستای اجرایی شدن آن بکوشیم. 
وی اضافه کرد: بنابراین در راستای عملیاتی کردن جهش تولید و در کنار مبارزه با کرونا، برای گذران زندگی و معیشت باید همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کارگاه‌های تولیدی و واحدهای اقتصادی نیز به فعالیت خود ادامه دهند. 
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به فعالیت کمیته پساکرونا در استان اظهار داشت: در کمیته پساکرونای استانداری هم مباحث اقتصادی و هم تاثیرات کرونا بر ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سایر موارد را مورد مطالعه قرار داده‌ایم. 
وی به نقش بسیار مهم شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان در اقتصاد استان اشاره و بر لزوم به‌کارگیری و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در شرایط شیوع کرونا در اصفهان تاکید کرد. 
 

 ضرورت ارزیابی مجدانه خسارت بخش گردشگری و خدماتی استان  
وی ادامه داد: با توجه به سهم بالا و موثر صنعت گردشگری در اقتصاد استان باید ارزیابی اثرات و خسارت‌های وارد شده به بخش خدماتی و گردشگری اصفهان با جدیت بیشتری بررسی و برای رفع مشکلات موجود برنامه‌ریزی شود.
رضایی خاطرنشان کرد: اداره مالیات برای حمایت از تولید بخش خصوصی و واحدهای تولیدی تمهیدات لازم را بیندیشد. 
وی در باره بخشودگی‌های مالیاتی نیز گفت: بخشی از مالیات‌های اخذ شده مربوط به واحدهای تولیدی است که باید به آنها کمک شود اما بخش دیگر واسطه‌هایی هستند که در چرخه تولید نیستند و این افراد باید مالیات را به‌صورت کامل پرداخت کنند. 
استاندار اصفهان همچنین به بهره‌مندی از مشاوران جوان استانداری اشاره و بیان کرد: باید بررسی کارشناسی انجام دهیم که کرونا چه میزان تولید ناخالص ملی ما را در استان متاثر کرده است. 
وی همچنین مقرر کرد تا پایان هفته جاری چند برنامه تلفیقی از نهادهای مختلف و کمیته‌های مختلف استانداری تهیه و به تهران ارائه شود. 
رضایی تاکیدکرد: دستگاه‌های اجرایی استان پیش از ارسال آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در سطح کشور، مصوبه‌های مربوطه را برای انجام هماهنگی و بررسی‌های کارشناسی به استانداری ارسال کنند. 
در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گزارشی در زمینه ارزیابی تاثیرات کرونا بر اقتصاد استان اصفهان و کشور ارائه شد. 
فعالان اقتصادی و مدیران نهادهای اجرایی مربوط با اقتصاد استان، صنایع، کشاورزی، معادن و اصناف نیز در این جلسه به‌صورت ویدئوکنفرانس پیشنهادها و نظرهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.