حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار بر روی استان طی امروز تا فردا است.

وی افزود: بر این اساس آسمان در اکثر مناطق استان گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهیم داشت. در مناطق غرب و شمال احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

ورود سامانه ناپایداری همرفتی به اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به ورود سامانه ناپایداری همرفتی به اصفهان تاکید کرد: بدین ترتیب از روز پنج شنبه به تناوب بارش‌های رگباری، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید در اکثر مناطق استان و در مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق احتمال بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه تأثیرات این سامانه در در روز پنج شنبه در مناطق شرق و جنوب استان اصفهان مشاهده می‌شود، بیان داشت: در روز جمعه نیز شاهد اثرات بارشی این سامانه در اکثر مناطق استان وبا شدت بیشتر در شرق، شمال و مناطق مرکزی هستیم و روز شنبه نیز اثرات سامانه همرفتی همچنان اکثر مناطق استان و به ویژه در مناطق شمال، شرق و غرب ادامه دارد.

وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها

علی عسگریان ابراز داشت: در طول این روزها با توجه به اثرات جوی این سامانه، اختلال در تردد، وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب، بویژه در مناطق شمال و شرق استان اصفهان دور از انتظار نیست.

وی افزود: بر این اساس اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب‌های احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها، حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل بارش تگرگ از روز پنجشنبه تا اوایل وقت روز یکشنبه لازم است.

دمای هوا در اکثر مناطق استان اصفهان ۱ تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: روز چهارشنبه هوای شهر اصفهان قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: روز پنج شنبه هوای شهر اصفهان نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در بعدازظهر و شب احتمال رگبار پراکنده است و جمعه نیز به شکل نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.