محمدرضا ناظم‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس اعضای این ستاد با همدلی، هم‌افزایی و هدفمندی در حال برنامه‌ریزی برای برپایی پروژه مهر ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ هستند.

وی با اشاره به تلاش موثر معلمان برای آموزش دانش‌آموزان در قالب شبکه‌های اجتماعی و آموزش مجازی اظهار داشت: در شرایطی که ویروس کرونا تغییرات بسیاری در عرصه‌هایی مختلف کشور از جمله نظام آموزشی ایجاد کرده، جهاد آموزشی فرهنگیان مانع از هرگونه کم و کاستی در این زمینه شده است.

رییس ستاد پروژه مهر اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس یکی از اقدامات مهم در برنامه تحصیلی سال جدید امتداد روند آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری در مدارس است .

وی اضافه کرد: در این راستا تمام کارگروه‌های زیرمجموعه ستاد باید با توجه به آغاز بکار پروژه مهر ۹۹ از هماکنون به برنامه‌ریزی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری کامل این پروژه اقدام کنند.

ناظم‌زاده تصریح کرد: امسال شورای پروژه مهر استان نسبت به سنوات قبل زودتر تشکیل جلسه داد تا با توجه به وضعیت موجود جامعه و شیوع ویروس کرونا، آمادگی لازم را در برنامه‌ریزی تغییرات احتمالی در پروژه مهر سال ۹۹ با توجه به سناریوهای پیشرو انجام دهد.

وی با اشاره به کارهای مختلفی که در ستاد پروژه مهر استان باید صورت پذیرد، گفت: صدور ابلاغ در سامانه بکفا، برنامه‌ریزی برای دوره‌های ضمن خدمت، ساماندهی نیروی انسانی، امور مربوط به نقل و انتقالات و دیگر موارد از مهمترین اقداماتی است که در این ستاد باید دنبال شود که بخشی از این فعالیت‌ها هم‌اکنون نیز آغاز شده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اهمیت فرآیند ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی گفت: از سال گذشته دوره متوسطه نظری به فرآیند ثبت سفارش اینترنتی اضافه شد و از امسال دوره اول متوسطه نیز به این فرآیند اضافه می‌شود که  این اقدام بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش صورت پذیرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: ثبت سفارش و توزیع کتب درسی نیازمند تعامل بین‌بخشی میان حوزه‌های معاونتی است که همه با هم باید کمک کنیم تا این فرآیند به نحو مطلوب انجام شود و در روز اول مهر کتاب‌های درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام فرآیند توزیع کتب در سال گذشته گفت: باید تلاش شود تا با حضور و نظارت مستمر کارشناسان حوزه‌های مختلف متوسطه در این فرآیند، مشکلات موجود برای ثبت سفارش به حداقل برسد و کتاب‌های درسی به موقع تحویل دانش‌آموزان شود.

ناظمزاده با اشاره به نقاط قوت انجام این فرآیند به صورت اینترنتی گفت:  دسترسی آسان، دریافت و نظارت مستقیم و آنلاین بر فرآیند ثبت سفارش و توزیع، شفافیت مالی، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف منابع، آموزش و فرهنگ سازی برای انجام خریدهای اینترنتی در راستای توسعه دولت الکترونیک، جلوگیری از اعمال نظرهای شخصی در مراحل مختلف، جلب رضایت خانواده‌ها و رفع دغدغه آنها برای تامین کتب درسی، جلوگیری از افزایش قیمت کتاب در بازار سیاه، مدیریت بهینه منابع مالی و... از جمله مزایای انجام این فرآیند به‌صورت ثبت سفارش اینترنتی است.

وی با اشاره به این که استان اصفهان مطابق معیارهای مطرح شده جزو سه استان برتر کشور در فرآیند توزیع کتاب در سال گذشته بوده است، اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته مبنای سفارش برای ما فقط ثبت سفارش‌ها در سامانه اینترنتی خواهد بود.

.در زمان حاضر در مجموع بیش از ۹۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان توسط بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و ۳۰ هزار بازنشسته به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.