سید حسن قاضی عسکر روز یکشنبه در حاشیه جلسه توسعه صادرات استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اینک امکان صادرات فرآورده‌های  نفتی به وسیله بخش خصوصی فراهم است و  این بخش می‌تواند با مراجعه به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی, نفت گاز، بنزین، گاز مایع و مازوت را خریداری و به کشورهای هدف و مورد نظر صادر کند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: این بدین معنی است که بخش خصوصی می‌تواند در کشورهای دیگر مشتری‌یابی و مواد نفتی داخلی را به بازار هدف و کشور مقصد صادر کند.
وی تاکید کرد: اهمیت این مساله از این جهت است که از یک سو بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند و از سوی دیگر می‌تواند باعث افزایش درآمدهای ارزی و ریالی کشور شود.
قاضی عسکر تصریح کرد: البته مهمترین دستاورد این روش سوق دادن کشور به جلوگیری از خام فروشی و درآمدزایی از طریق فروش محصولات نفتی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود:  در این جلسه روال کار توسط مسوولان در حضور نمایندگان بخش خصوصی تشریح و تبیین شد.
وی ادامه داد: در این جلسه قرار شد اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان و همچنین خانه صنعت و معدن و اتاق تعاون برای معرفی این فرصت به بخش و اقدام عملیاتی در این خصوص گام بردارند.
قاضی عسکر اضافه کرد: همچنین مقرر شد سازمان  صنعت، معدن و تجارت استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان مسائل و مشکلات را در جهت عملیاتی شدن این طرح احصا و برای آن راهکار عملیاتی ارائه دهند تا هرچه بیشتر بخش خصوصی در این زمینه فعالیت کند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بخش خصوصی از این مساله استقبال کند وتاکنون ۱۸ شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند اما هیچ کدام در استان اصفهان نیستند.
قاضی عسکر گفت: به نظر می‌رسد اطلاع رسانی ناکافی در این زمینه  و همچنین برخی مشکلات علت اصلی ورود پیدا نکردن بخش خصوصی استان اصفهان در این حوزه است و امیدواریم با برطرف کردن این مسائل بخش خصوصی استان نیز به این مساله ورود جدی داشته باشد.
هم اینک  بیش از ۲۰۰۰ واحد تولید شیمیایی در استان اصفهان وجود دارد.
به گفته مدیر کل گمرک استان اصفهان در هشت ماه ابتدایی سال گذشته ۱۹ درصد صادرات استان اصفهان متعلق به فرآورده‌های نفتی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.