محمد حاجی‌جعفری روز سه‌شنبه در نشست شورای درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: این اقدام به منظور جلوگیری از ابتلای بیماران و کادر درمان به بیماری کووید ۱۹ صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به آغاز موج دوم شیوع این بیماری تصریح کرد: هنوز به صورت روزانه بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان بیان کرد: مطب‌های خصوصی زیر نظارت سازمان نظام پزشکی می‌توانند با رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از تجمع همچنان فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به احتمال تصمیم‌هایی دیگر در صورت بروز شرایط جدید اضافه کرد: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دانشگاه نیز با رعایت موازین بهداشتی و به صورت محدود فعال خواهند شد.

حاجی‌جعفری با اشاره به بستری بیماران اورژانسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان از هفته آخر فروردین‌ماه تاکید کرد: با توجه به شرایط بیمارستان، در مورد تعداد بیماران بستری و پذیرش بیماران جدید مبتلا به کرونا در این رابطه در روزهای آتی تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آمارهای رسمی در مجموع تا کنون ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این میان ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافتند و سه‌هزار و ۷۳۹ نفر جان‌باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.