رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه اعلام کرد: برای تامین ملزومات مصرفی مورد نیاز کادر درمانی به‌منظور مقابله با کووید ۱۹ در بیمارستان‌های علوم پزشکی کشور تفاهمنامه‌ای با شرکت تولیدکننده داخلی "بهیار صنعت سپاهان" منعقد شد.

مهدی یوسفی افزود: بر اساس این تفاهمنامه و در جهت حمایت از تولید داخل، این شرکت دانش‌بنیان ۱۰ میلیون ماسک سه‌لایه جراحی و ۲ میلیون ماسک N۹۵ را تا آخر اردیبهشت سال جاری تحویل هیات امنا می‌دهد.

این شرکت دانش‌بنیان که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است، پیش از این در باره دستگاه‌های شتاب‌دهنده، تخت جراحی، تخت بستری، چراغ سیالتیک و برانکارد نیز با هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران همکاری داشته است.

مدیرعامل این شرکت نیز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد اقدام به طراحی و راه‌اندازی دستگاه‌هایی برای تولید ماسک مورد نیاز کشور و از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاکنون روزانه به‌طور متوسط اقدام به تولید یکصد هزار ماسک کرده‌ایم.

نوید نجاتبخش با بیان‌اینکه ماسک‌های تولیدی این شرکت در روزهای گذشته در اختیار شبکه بهداشت و درمان اصفهان و سایر مراکزی که به این کالا نیاز دارند، قرار می‌گرفت، افزود: با توجه به تفاهمنامه جدید منعقد شده با هیات امنای صرفه جویی ارزی وزارت بهداشت، تلاش می‌شود که ۱۲ میلیون ماسک تا ۴۰ روز آینده تحویل شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو مجوز تولید ماسک را به این شرکت داده است، خاطرنشان کرد: ما توانایی ساخت دستگاه‌های تولید ماسک و تحویل آن به کارفرمایان را نیز داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور نیز دیروز  از نمایشگاه دستاوردها و محصولات وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع و پشتیبانی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله ایجاد خط تولید ماسک سه لایه شرکت بهیار صنعت سپاهان در تهران دیدن کرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز پیش از این اعلام کرده بود که حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان از میان واحدهای فناور مستقر در این شهرک دارای توانایی تولید و توزیع کالاهای مختلف مقابله با کرونا و تجهیزات پزشکی مرتبط با آن هستند .

جعفر قیصری، محصولات شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این شهرک برای مقابله با کرونا را در بخش‌های تجهیزات پزشکی شامل ماسک‌های ۹۵ N مخصوص بیمارستان‌ها، ماسک‌های سه لایه، کیت‌های تشخیص، مخازن ذخیره اکسیژن و تب‌سنج‌های غیرتماسی فروسرخ عنوان کرد.

وی همچنین سامانه‌های رهگیری و نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی، ساختمان‌های پیش ساخته و سامانه‌های انجام دورکاری و آموزشی را از دیگر محصولات شرکت‌های فناور در این زمینه برشمرد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک نیز موفق به طراحی و ساخت خط تولید ماسک سه لایه شده است.

اصفهان رتبه دوم کشوری پس از تهران را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دارد و در زمان حاضر ۵۲۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

وزارت بهداشت هجدهم فروردین اعلام کرد که تاکنون ۶۰ هزار نفر در کشور بطورر قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۷۳۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.