به گزارش خبرنگار مهر سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشان رتبه نخست در شاخص پیگیری فعال موارد مشکوک در منطقه هفت کشوری دارد، اظهار داشت: تاکنون ۳۸۰ هزار نفر و ۱۲۴ هزار خانوار از طریق تماس تلفنی و با استفاده از سامانه ۴۰۳۰ غربالگری کرونا شده اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۳۵ هزار تماس توسط مراقبین سلامت و بهورزان دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای غربالگری افراد انجام می شود، بیان داشت: این تماس ها پیگیری موارد مشکوک و همچنین پیگیری روند درمان بیماران و سلامت اطرافیان بیمار را شامل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ۱۶ هزار و ۲۶۵ مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی منطقه کاشان به دلیل بیماری حاد تنفسی خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و ۹۹۴ بیمار مشکوک تنفسی از بیمارستانهای کاشان و آران و بیدگل ترخیص و هم اکنون ۲۲۱ بیمار در دو بیمارستان شهید بهشتی کاشان و سیدالشهدا آران و بیدگل بستری هستند.

پیگیری 11690 مورد پیگیری درباره وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا

وی از پیگیری ۱۱ هزار و ۶۹۰ مورد پیگیری درباره وضعیت بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و بیان داشت: تاکنون بیش از هفت هزار و ۲۰۰ ویزیت در مراکز ۱۶ ساعته تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است که از این تعداد ۶۰ درصد نیازمند مراقبت در منزل و ۱۵ درصد به بیمارستان معرفی شده اند.

مروجی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به بیش از ۱۵ هزار و ۶۱۰ نفر از مردم این دو شهرستان در زمینه بیماری حاد تنفسی خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی ارائه شده است.

غربالگری ۹۲ درصد زنان باردار شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل

وی افزود: در طرح غربالگری ۹۲ درصد زنان باردار دو شهرستان در قالب این طرح پایش شده اند که ۹۱ مورد از این افراد دارای علامت بوده و از این بین چهار نفر به بیمارستان معرفی و بقیه بهبود یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغ برخی داروها برای درمان کرونا ویروس در فضای مجازی گفت: از شهروندان و هموطنان عزیز خواهشمندیم به اینگونه تبلیغات کاذب اهمیتی ندهند و روند درمانی خود را زیر نظر پزشک انجام دهند.

وی با بیان اینکه لازم است همشهریان کاشانی برای قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس در خانه بمانند، تصریح کرد: در صورتی که فردی بنا به ضرورت تصمیم برای خروج از منزل گرفت باید ضمن رعایت تمامی اصول و مبانی بهداشتی و خودمراقبتی حتی الامکان از حضور در مناطق شلوغ و پرتردد پرهیز کند.

منطقه کاشان هنوز در مرحله پساکرونا قرار نگرفته است

مروجی همچنین با اشاره به افزایش مراجعات به بیمارستانها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دو روز گذشته افزود: منطقه کاشان هنوز در مرحله پساکرونا قرار نگرفته است و در صورتی که شهروندان نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی را رعایت نکنند احتمال شروع موج دوم شیوع کرونا وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.