سیدمنصور میرابوطالبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا در سطح کشور نیروهای جمعیت هلال احمر کاشان با آمادگی کامل برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری در صحنه هستند، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده طرح غربالگری با خودروها در مبادی ورودی و خروجی شهرستان کاشان بود.

وی با اشاره به مشارکت ۲۰۸ داوطلب کاشانی در این طرح گفت: این افراد در قالب تیم های چهارنفره در دو ایستگاه شهرستان کاشان و دو ایستگاه برزک و سن سن خودروهای در حال تردد را غربالگری کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر کاشان از پایش ۴۵۲۴ خودرو در طول برگزاری این طرح تاکنون خبر داد و بیان داشت: از بین حدود ۱۱ هزار نفر از هموطنان غربالگری شده ۱۴۶ مورد مشکوک به کرونا ویروس شناخته شدند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگی و آموزشی جمعیت هلال احمر کاشان برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بیش از ۳۵۰۰ پوستر و بروشور آموزشی از جمله اقدامات انجام شده است.

میرابوطالبی از برگزاری دوره های آموزشی غیرحضوری از طریق فضای مجازی توسط جمعیت هلال احمر کاشان خبر داد و یادآور شد: ۳۰ نفر از نیروهای داوطلب در مدت هفت روز نیز با برپایی ایستگاه در پنج نقطه از سطح شهر کاشان آموزش های پیشگیری و مقابله با کرونا را به شهروندانی کاشانی آموزش دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت و همکاری جمعیت هلال احمر کاشان با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: به این منظور ۲۰ نفر از نیروهای داوطلب این جمعیت برای پایش غیرحضوری مردم توسط سامانه ۴۰۳۰ در مرکز بهداشتی امام علی (ع) مستقر و به ارائه خدمات پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.