حجت الله غلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ۹۰ درصد در استان اصفهان و ۸۲ درصد در کشور کاهش تردد داشتیم از این رو شهروندان اصفهانی همدلی و همراهی خوبی را در این ایام داشتند و این همکاری تا مدت یادشده نیز ادامه یابد.

وی با اشاره به ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  تا بیستم فروردین یادآور شد: ممنوعیت تردد همه خودروها در شبکه معابر شهری به طرح زوج و فرد از در منازل تبدیل شده است و تردد بین شهرها با قوت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حمل کالای ضروری و نیازمندی‌های استان برای مقابله با کرونا باید هرچه سریع‌تر انجام شود، تاکید کرد: هیچ بار مانده در گمرک نداریم و در بحث صادرات تنها مشکلات مرزی وجود دارد.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله کرونا افزود:  ایستگاه‌های پایش نیز در مبادی ورودی و خروجی استان همچنان فعالیت دارند.

دبیر کمیته حمل و نقل بار ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به نحوه فعالیت هلال احمر در ایستگاه‌های کنترل سلامت گفت: از ۲۱۳ ایستگاه در زمان حاضر ۴۴ ایستگاه توسط جمعیت هلال احمر خدمات رسانی می‌کنند.

علی اصغر ذاکری هرندی در گفت و گو با ایرنا افزود: در جلسه روز پنجشنبه این ستاد سه دستور کار از جمله نحوه کار جمعیت هلال احمر استان در ایستگاه‌های کنترل سلامت ، نحوه چگونگی خروج کالا از گمرک و توزیع در استان و طرح موضوع سالن‌های بار به صورت الکترونیکی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به نحوه کار جمعیت هلال احمر در ایستگاه‌های کنترل سلامت بیماری کرونا تصریح کرد:  ۱۴ ورودی شهرستان و ۲۴ ورودی شهرهای شهرستان داریم که در قالب ۴۴ مرکز کار کنترل سلامت توسط هلال احمر انجام شود و بقیه ایستگاه‌ها براساس نیاز توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم شود.

ذاکری هرندی ادامه داد: مقرر شد اداره کل غله استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد و تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت جاری همه گندم نیاز استان در اصفهان ذخیره و حمل شود.

وی با اشاره به چگونگی خروج کالا از گمرک بیان کرد: همه محموله‌هایی که در گمرک مانده و یا محموله و بارهایی که وارد گمرک می‌شود با قید فوریت ترخیص شوند و نیازهای استان در گمرک هم ترخیص و هم وارد شود.

دبیر کمیته حمل و نقل بار ستاد استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: قرار شد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به رصد حمل و نقل بار استان در کل کشور اقدام کند و همه بار بعنوان واردات پیگیری و حمایت شود و صادرات و واردات بار استان با قید فوریت و بدون کاستی صورت بگیرد.

وی با اشاره مصوبات قبلی ستاد اضافه کرد: اعلام بار به صورت الکترونیکی باشد از این رو از روز شنبه ۱۶ فروردین در پایانه‌های بار استان ضمن اینکه اکنون به صورت فیزیکی انجام می‌شود با نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه رانندگان به صورت آنلاین اعلام بار شود و حضور رانندگان در پایانه‌ها الزامی نیست.

ذاکری هرندی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت فهرست کلیه کالاهایی که نیاز به گمرک و یا ترخیص آن دارند هرچه سریع‌تر اعلام کنند و اداره کل گمرک در اسرع وقت نسبت به جابه‌جایی و ورود به گمرک و ترخیص آن اقدام کند.

بر اساس آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۵۴ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند، سه هزار و ۱۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کردند و ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر نیز بهبود یافتند و سه هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.