سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه طرح غربالگری کرونا با ابتکار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سراسر ایران در حال اجراست، اظهار داشت: اجرای این طرح موفق توانست کمک زیادی به نظام سلامت کشور برای مدیریت ویروس کرونا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با مشارکت مردم بیش از ۹۳ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این طرح، غربالگری ویروس کرونا شده اند، ابراز داشت: این مقدار جمعیتی بیش از ۴۶۰ هزار نفر را شامل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از غربالگری ۱۱۳ هزار و ۹۶۴ خانوار در قالب طرح غربالگری کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و بیان داشت: ۱۴ هزار و ۱۳۲ مورد پیگیری نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی از طریق سایت سلامت یا همان سامانه خودارزیابی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سه روز گذشته بیش از ۱۲۶ هزار و ۶۹۱ تماس از طرف دانشگاه علوم پزشکی و پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت این دانشگاه انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار پیگیری فعال سیستم بیماران یا همان پیگیری فوری برای شناسایی بیماران کرونایی در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شده است.

مروجی ضمن تشکر از مردم دارالمومنین کاشان برای همکاری با سربازان نظام بهداشتی و سلامت شهرستان کاشان برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان کاشان افزود: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در شاخص های عملکردی طرح غربالگری ویروس کرونا در یک شاخص رتبه سه، در دو شاخص رتبه دو و در پنج شاخص رتبه یک را در بین دانشگاه های علوم پزشکی منطقه هفت کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1397022
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.