دریافت 25 MB

خبرگزاری مهر، گروه استانها- محمد قاسمی: دلهای مردم اصفهان این روزها بیش از پیش با همدلی و همکاری برای «درخانه ماندن» به هم گره خورده است؛ گویی مردم نصف جهان در تلاش هستند تا این بار نیز با همت و همراهی با یکدیگر نام و آوازه ای جهانی پیدا کنند؛ آوازه ای که می تواند برای دنیا نیز الگویی ناب باشد.

ممنوعیت تردد خودرو در اصفهان و خیابانهای خالی نصف‌جهان

اجرای طرح های ممنوعیت تردد خودرو در شهر اصفهان در کنار طرح فاصله گذاری اجتماعی در این روزها شهر اصفهان را خالی از هر گونه تردد کرده است تا زنجیره ارتباطی انتقال ویروس کرونا قطع گردد؛ هر چند که در این خصوص از جانب بسیاری از کارشناسان انتقاداتی به استاندار اصفهان وارد است. چراکه بسیار دیر با مردم برای تعطیلی نصف جهان و قطع زنجیره انتقالی همراه شد، چنانچه مقتدایی منتخب نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیش از این کاملاً صریح خطاب به استاندار اصفهان گفته بود که «لطفاً تحرک بیشتری داشته باشید. باور کنید شما استاندار این استان هستید و الان باید به آب و آتش بزنید تا جان موکلان من، بیش از این در خطر نباشد. از تمام ظرفیت ملی و استانتان بهره بگیرید؛ ما هم پشتیبانی می کنیم.»

در نهایت این تذکرها و پیگیری اقشار مختلف و دستگاه های اجرایی مختلف در سطح شهر اصفهان جواب داد و اکنون همت اصفهانی ها به مرحله‌ای رسیده است که این شهر برای همه کشور نمونه باشد.

ا ستقرار نیرو در ۵۰۰ نقطه اصفهان

در این خصوص فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: مجموعه انتظامی فرماندهی انتظامی استان از زمان تشکیل قرارگاه مقابله با کرونا با تمام توان پای کار آمده و با اجرای رزمایش «پلیس مقتدر، مردم با فرهنگ» با استقرار در ۵۰۰ محل و نقطه از سلامت مردم دفاع می کند.

سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: مجموعه انتظامی استان اصفهان نیز از همان دقایق اولیه شروع طرح با تمام توان و به کارگیری همه تجهیزات در کنار دیگر دستگاه ها پای کار ایستاد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح مستلزم مشارکت و تعامل مردمی است، بیان داشت: ماموران انتظامی استان اصفهان در بیش از ۵۰۰ نقطه با همکاری تنگاتنگ عزیزان بسیج و دلاور مردان ارتش مستقر هستند و از ورود مسافران و خودروهای غیر بومی به شهرهای این استان جلوگیری می کند و خودروهای غیر بومی فقط اجازه تردد از کنار گذر شهرها را دارند.

اصنافی که موارد قانونی و بهداشتی را رعایت نکنند با آنان برخورد قاطع می شود، تاکنون بیش از ۶۷۰ مغازه که رعایت مقررات را نکرده اند پلمب شده اند

معصوم بیگی با اشاره به اینکه ۷۰۰ دوربین ثبت تخلفات نیز در استان اصفهان فعال هستند و رانندگان متخلف را اعمال قانون می کنند اظهار داشت: خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی حق تردد به شهر و استان اصفهان را ندارند و تمامی تفرجگاه ها و محل های گردشگری تعطیل شده است.

اصناف غیر ضروری در اصفهان تعطیل شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین از تعطیلی برخی صنوف غیر ضروری خبر داد و اظهار داشت: واحدهای صنفی که مایحتاج ضروری مردمی را تامین می کنند مانند نانوایی های، سوپر مارکت ها، فروشگاه های مواد غذایی و خوراکی و غیره فعالیت می کنند و دیگر اماکنی که فعالیت آنها غیر ضروری است تعطیل هستند.

وی تاکید کرد: اصنافی که موارد قانونی و بهداشتی را رعایت نکنند با آنان برخورد قاطع می شود، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۶۷۰ مغازه که رعایت مقررات را نکرده اند پلمب شده اند.

معصوم بیگی از جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و انتقال به پارکینگ خودروهای متخلف خبر داد و بیان داشت: در این طرح تمامی دستگاه های اجرایی پای کار آمده اند و همکاری بسیار خوبی از سوی مردم فهیم اصفهان با پلیس وجود دارد.

روشنایی پارکها و مراکز تجمع شهر اصفهان خاموش شد

اما در راستای اهمیت این موضوع چراغ روشنایی های بوستان ها و مراکز تجمع در شهر اصفهان نیز خاموش شد، موضوعی که شهردار اصفهان نیز در این خصوص اظهار داشت: برای حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال بیماری از (هفتم فروردین) روشنایی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز تجمع در اصفهان از غروب تا نیمه شب خاموش می‌شود.

قدرت الله نوروزی در ادامه بیان داشت: همچنین دروازه‌های ورودی شهر به روی خودروهای با پلاک غیر اصفهان مسدود شده است.

تمدید ممنوعیت ورود به بوستان ها و پارک‌ها در اصفهان تا ۲۰ فروردین ماه

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان نیز در این زمینه اعلام کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا استان اصفهان ممنوعیت تردد شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های شهری تا ۲۰ فروردین ماه تمدید شده است.

حسین امیری افزود: این تصمیم برای سلامت شهروندان اتخاذ شده است و در همین رابطه بنرهای اطلاع رسانی در ورودی پارک ها و بوستان ها نصب می شود.

وی افزود: نیروهای کنترل نظارت و پارکبان‌ها با همکاری نیروی انتظامی از ورود شهروندان به بوستان‌ها جلوگیری می‌کنند.

وی همچنین اعلام کرد: نورپردازی تمام المان‌های شهر خاموش شده و نیروهای کنترل و نظارت شهرداری اصفهان با هماهنگی نیروی انتظامی در بوستان‌ها و پارک‌های شهر برای هدایت و راهنمایی شهروندان و توصیه به ماندن در خانه مستقر شده اند.

امیری ادامه داد: پارک خودروها سرتاسر مسیر حاشیه زاینده رود ممنوع است و پارکینگ تمام پارک‌ها نیز در کل مناطق ۱۵ گانه شهر مسدود شده و از ورود خودرو ممانعت به عمل می‌آید.

وی افزود: حاشیه رودخانه با نوارهای خطر امکان حضور و تردد شهروندان را کاهش داده و مأموران در حال تذکر به افراد و خودروها هستند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه خودروهایی که در اطراف پارک ها و رودخانه تردد داشته باشند برای بار اول تذکر دریافت خواهند کرد، گفت: در صورت تکرار با همکاری نیروی انتظامی این خودروها اعمال قانون می شود.

تردد موتور سیکلتها هم در اصفهان ممنوع شد

به دنبال اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو در سطح شهر اصفهان شاهد آن بودیم که بعضاً موتور سواران در خیابان های شهر اصفهان تردد داشتند که در همین راستا تردد آنها نیز از ساعات اولیه روز ۱۳ فروردین ماه ممنوع شد.

در این خصوص سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اصفهان بیان داشت: موتورسیکلت‌ها هم همانند خودروها مشمول محدودیت و ممنوعیت تردد در شهرهای استان هستند.

حجت الله غلامی گفت: تنها پیک‌های موتوری که برای حمل کالا فعالیت دارند مجاز به تردد در سطح شهر هستند و به دنبال تصمیم ستاد کرونای استان، پلیس در صورت مشاهده موتورسیکلت‌سواران تک سرنشین و یا به همراه خانواده به اعمال قانون و توقیف و انتقال موتور سیکلت به پارکینگ اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس راه اصفهان نیز با اشاره به عزم راسخ پلیس برای برخورد با متخلفین بیان داشت: طرح ممنوعیت تردد خودروهای پلاک شخصی و یا پلاک های غیر بومی و ممنوعیت کامل تردد خودروهای پلاک شخصی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در شهر اصفهان با جدیت دنبال شد.

جریمه ۸۴۸ خودروی متخلف تا صبح روز چهارشنبه

حسین پورقیصری گفت: از آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا صبح روز چهارشنبه ۸۴۸ خودروی متخلف به واسطه دوربین‌های نظارتی و مأموران پلیس راه جریمه و اعمال قانون شدند.

وی همچنین بیان داشت: ۷۹۹ خودرو نیز جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده که از این تعداد ۱۹ خودرو به مدت یک ماه توقیف شدند.

در کنار اعمال محدودیت های قانونی برای برخی از مردم اصفهان گروه های مردمی زیادی در نصف جهان دست به دست هم داده اند تا نشان دهند اصفهان می تواند در این خصوص الگوی مناسبی نه تنها برای کشور بلکه برای جهانیان باشد.

حضور ۷۰۰ طلبه جهادی در خط مقدم مبارزه با کرونا در اصفهان

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، پیرامون اقدامات صورت گرفته از سوی قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: تاکنون پیرامون خدمت رسانی به هموطنان در وضعیت بحرانی کرونا اقدامات و تصمیمات جدی از سوی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته است.

از همان ابتدای شیوع کرونا، اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن معابر و مکانهای عمومی بخصوص بیمارستانها، پاسخ به شبهات وهمچنین مشاوره و فعالیت در بیمارستان ها در قالب طرح نسیم مهر بخشی از فعالیت های طلاب بوده است

حجت الاسلام سید حسین مومنی بیان داشت: برای هماهنگی قرارگاه جهادی طلاب حوزه اصفهان با دانشگاه علوم پزشکی، جلسه مشترکی با حضور دبیر اجرایی قرارگاه، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدای شیوع کرونا، قرارگاه جهادی حوزه علمیه اصفهان شکل گرفت و اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن معابر و مکانهای عمومی بخصوص بیمارستانها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، پاسخ به شبهات وهمچنین مشاوره و فعالیت در بیمارستان ها در قالب طرح نسیم مهر بخشی از فعالیت های طلاب بوده است.

خدمت رسانی ۷۰۰ نفر از طلاب و روحانیون جهادی برای مبارزه با کرونا

حجت الاسلام سید حسین مومنی تاکید کرد: در حال حاضر نزدیک به ۷۰۰ نفر از طلاب و روحانیون جهادی حوزه علمیه اصفهان مشغول فعالیت در عرصه خدمت رسانی به مردم و مبارزه با کرونا هستند.

علاوه بر آن حضور تمام قد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و نیروهای بسیجی در نقاط مختلف اصفهان سبب شده است که شاهد باشیم مقابله با این ویروس در میان تمامی اقشار اصفهان وجود دارد.

یکی از نمونه های همدلی در میان دستگاه های اصفهان را می توان علاوه بر ضدعفونی کردن شهر و استان توسط شهرداری و سایر دستگاه ها به تولید ماسک اشاره داشت که همه با همتی والا در این عرصه پا گذاشته اند از شهرداری اصفهان گرفته تا گروه های جهادی در بخش های مختلف که این موضوع همدلی مردم را نشان می دهد.

به طور مثال شهرداری اصفهان از ابتدای شیوع بیماری به صورت مرتب کلیه معابر و اماکن عمومی، اتوبوس ها، متروها و دیگر نقاطی که محل تجمع مردم است را به صورت روزانه و مرتب ضدعفونی می کند.

همچنین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از ابتدای شیوع بیماری با تولید محتوای فرهنگی و آموزشی نسبت به فرهنگ سازی برای اقدامات مراقبتی که منجر به قطع زنجیره انتقال بیماری می شود و همچنین افزایش ایمنی شهروندان انجام دادو با دستور شهردار اصفهان، ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی در مناطق کم تر برخوردار شهر و سکونت گاه های غیر رسمی توزیع شد و ۱۲۰۰ بسته بهداشتی نیز در بین کودکان کار در سطح شهر اصفهان توزیع گردید.

استاندار اصفهان هم با اشاره به اینکه اصفهان در راه های مقابله با کووید ۱۹ از استان های پیشتاز است، گفت: ما نه تنها از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عقب نیستیم بلکه در تصمیماتی پیشتر هم رفته‌ایم.

عباس رضایی بر ضرورت رعایت مصوبات ستاد تاکید و اظهار امیدواری کرد با تلاش همه بخشهای این استان، ویروس کرونا هرچه زودتر از کشور و استان اصفهان پاک شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.