محمدمسعود چایچی روز چهارشنبه در این زمینه افزود: آتش‌نشانان کاشانی در ۶۵۴ مورد آتش‌سوزی اماکن مسکونی، خودرو و کاربری‌های تولیدی و کارگاهی از قابل توجه‌ترین موارد عملیاتی اطفای حریق آتش‌نشانان بود و افروختن آتش به صورت عمدی و اتصالی سیستم برق اماکن و کاربری‌ها از مهم‌ترین عوامل بروز این حادثه‌ها بوده است.

وی با اشاره به کاهش حوادث در سال ۹۸ نسبت به سال پیش از آن بیان کرد: نیروهای عملیاتی در یک‌هزار و ۸۵۷ فقره حادثه دیگر نیز حضور یافتند که بیشترین آمار به ترتیب شامل امداد در تصادف‌های خودویی، نشست زمین و آب افتادگی، رفع خطر آسانسور و بالابر، رفع خطر حیوانات موذی (مار و عقرب) و انتقال حیوانات خانگی محبوسی (گربه و سگ) بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اضافه کرد: سال گذشته شاهد کاهش ۵۱ درصدی سیلاب و آب افتادگی، ۳۴ درصدی برق‌گرفتگی، ۳۳ درصد نجات شخص و رهاسازی اعضای بدن، ۳۲ درصد نشست زمین، ۳۰درصد سقوط در چاه و گودال، ۲۸ درصد آسانسور و بالابر و ۲۵ درصدی غرق‌شدگی نسبت به سال ۹۷ بودیم.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۶۸ هزار و ۸۹۱ نفر در شهرستان کاشان آموزش‌های اولیه ایمنی، آتش‌نشانی، پیشگیری از سوانح و حوادث و نحوه استفاده از کپسول‌های اطفای حریق را فرا گرفتند.

چایچی تشریح کرد: چهار هزار و ۱۷۵ نفر در دوره مهدکودک و پیش دبستانی، ۳۲ هزار و ۴۸۱ نفر دوره اول ابتدایی، ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر در دوره دوم متوسطه، ۳۰۱ نفر دانشجو، یک‌هزار و ۶۵۷ نفر از کارمندان و کارگران اداره‌ها و نهادها، ۱۰۶ نفر از والدین دانش‌آموزان، ۳۲۵ نفر از کانون‌های فرهنگی و مذهبی ۳۵ نفر از خانه‌های تاریخی و هتل‌ها، ۵۰ نفر از نیروهای مسلح، ۱۲۵ نفر از پایگاه‌های بسیج، پنج هزار و ۲۵۰ نفر آموزش محلی و شهروندی، سه‌هزار و ۱۰ نفر در مرکزهای تفریحی، ۲۴۰ نفر از اصناف و بازاریان و ۲۰۴ نفر در قالب طرح هر شهروند یک آتش‌نشان آموزش دیدند.

وی همچنین افزود: مربیان آموزشی این سازمان با حضور مستمر در این مرکزها آموزش‌های لازم را در زمینه اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها، علت‌های بروز حوادث و سوانح، شیوه ارتباط با سازمان، چگونگی مقابله با آتش‌سوزی در لحظه‌های اولیه و نحوه استفاده از خاموش کننده‌های دستی برای آتش‌سوزی‌های ناشی از مواد جامد، مایع و گاز را آموزش دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با تاکید بر اهمیت ضرورت ارایه مستمر آموزش‌های ضمن خدمت برای آتش‌نشانان اظهارداشت: در این راستا تعداد ۲۰ دوره تخصصی و عمومی برابر ۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر- ساعت آموزش سال گذشته برای نیروهای این سازمان با هدف به‌روز رسانی و آمادگی آنها برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی یادآور شد: فراخوان عمومی طرح "هر شهروند، یک آتش‌نشان" این سازمان برای اقشار مختلف شهروندان در ۲ سال گذشته به اجرا درآمده و علاقه‌مندان می‌توانند با فرستادن مشخصات خود شامل نام و نام‌خانوادگی، تاریخ تولد، میزان تحصیلات، شغل و شماره تماس به سامانه پیامکی با شماره ۱۰۰۰۰۰۱۲۵۰۰۰، مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌های آموزشی لازم صورت پذیرد.

کاشان با پنج ایستگاه آتش‌نشانی مجهز به ۳۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین و جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.