سرهنگ حسین حسین‌زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نیروهای پلیس راه و انتظامی از بامداد روز جمعه هشتم فرودین در ۱۶۱ نقطه از ورودی و خروجی‌های استان برای جلوگیری از ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی به اصفهان و همچنین خروج ساکنان به خارج از استان مستقر شدند.

وی ادامه داد: از ۴۸ ساعت گذشته تا امروز یکشنبه، حدود پنج هزار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی از مبادی مختلف قصد ورود به استان را داشتند که ۳۰ درصد آنها ساکنان استان بودند که با بی‌توجهی به هشدارها از اصفهان خارج شده بودند و ۷۰ درصد بقیه خودروهای غیربومی بودند که به مبدا برگردانده شدند.

به گفته وی، خوردوهایی که پلاک استان‌های دیگر را داشته باشند اجازه ورود به اصفهان را ندارند و رانندگان مُتخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه و خودروی آنها به مدت یک ماه نیز توقیف می‌شود.

جانشین فرماندهی انتظامی اصفهان با بیان‌اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا عادی شدن شرایط با قاطعیت توسط پلیس اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: رانندگانی که در حال بازگشت به محل سکونت خود هستند نباید در طول مسیر به شهرهای دیگر وارد شوند در غیراین صورت برابر قانون با رانندگان مُتخلف برخورد می‌شود.

وی افزود: تعداد اندک خودروهای ورودی به استان در مقایسه با حجم عظیم تردد سال های گذشته نشان دهنده عقلانیت، درایت و فهم درست مردم از موضوع و تشریک مساعی آنها با سازمان های درگیر با بحران کرونا را دارد.

سرهنگ حسین‌زاده با قدردانی از توجه مردم در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد که در آینده بسیار نزدیک اخبار خوبی از طریق دانشگاه علوم پزشکی به شهروندان ارائه شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با معدود افرادی که در در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین به توصیه‌ها و هشدارهای بهداشتی و انتظامی بی توجهی کنند بسیار شدید برخورد خواهد کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی اصفهان اضافه کرد: بجز خودروهای امدادی و خودروهایی که مایحتاج عمومی را تامین می‌کنند هیچ وسیله نقلیه‌ای با خانواده و تک سرنشین در حوزه درون شهری اجازه تردد در هیچ نقطه‌ای از استان را ندارد و این قبیل خودروها فک پلاک می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه بسیار خوب از رفتار هوشمندانه مردم در چهارشنبه آخر سال، اطمینان داریم که در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین هم شاهد همراهی شهروندان برای ارتقاء سطح سلامت و کاهش هزینه‌های ناشی از انتشار ویروس کرونا خواهیم بود.

حسین زاده اظهار داشت: نیروی انتظامی استان اصفهان با تمام توان، صمیمانه و با نهایت احترام و با قاطعیت تمام وظایف خود را در این پیوند انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه پلیس اصفهان تمام توان خود را برای جلوگیری از وقوع جرائم بکار گرفته است، تاکید کرد: برغم اشتغال پلیس با موضوعات بهداشتی و بحران کرونا، پلیس‌های تخصصی اصفهان برای غافلگیری و دستگیری مجرمان و متهمانی که مترصد سوء استفاده هستند،  فعالیت‌های بسزایی انجام دادند.

سرهنگ حسین‌زاده با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته حدود ۲ تُن انواع مواد مخدر در استان کشف شد، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد از افزایش کشفیات مواد مخدر و انهدام چندین باند قاچاقچیان مواد مخدر در این مدت انجام شده است.

وی ادامه داد: افزایش حدود ۸ درصدی کشفیات سرقت نشان‌دهنده هوشمندی و عزم و اراده پلیس در برقراری نظم و امنیت در استان اصفهان است که امیدواریم این تلاش‌ها استمرار داشته باشد.

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.