اسماعیل بایبوردی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اداره آب و فاضلاب آران‌وبیدگل برای تهیه یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر آب ژاول به ارزش ۳۰ میلیون ریال و تحویل به پایگاه‌های مقاومت بسیج، شبکه بهداشت، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور توزیع در بین شهروندان کمک کرده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نیز برای ۲۳۰ نفر از بیماران صعب العلاج خانوارهای زیر پوشش، نسبت به تهیه وسایل بهداشتی با هزینه‌ای نزدیک به ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کرده است.

فرماندار آران‌وبیدگل ادامه داد: همچنین مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی از سوی خیرین نیک‌اندیش برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت زیر پوشش این کمیته جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۶۵۰ میلیون ریال برای کمک به سالمندان و بیماران نیازمند نگهداری و ۵۷۰ میلیون ریال سبد غذایی هم برای افراد زیر پوشش این کمیته هزینه شده است.

بایبوردی، به اقدام‌های موثر اداره بهزیستی آران‌وبیدگل در کمک به مددجویان زیر پوشش این نهاد در راستای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این اداره با تامین مواد غذایی برای مددجویان به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و تهیه ۱۳ عدد کپسول اکسیژن به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای بیماران دچار مشکلات تنفسی این شهرستان کمک‌ شایانی کرده است.

وی با اشاره به اهدای مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از سوی دولت به بیماران ضایعه نخاعی برای تهیه لوازم بهداشتی مددجویان زیر پوشش این اداره افزود: در راستای کاهش شیوع ویروس کرونا مواد ضدعفونی کننده، ماسک و محافظ صورت به ارزش ۶ میلیون ریال به مرکزهای زیر پوشش بهزیستی تحویل دادند.

فرماندار آران‌وبیدگل تشریح کرد: دانشگاه جامع علمی- کاربری برای تهیه و دوخت ۱۰ هزار عدد ماسک پارچه‌ای و تحویل آن به نظام توزیع در شهرستان اقدام کرد، جمعیت هلال احمر با کمک خیرین تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی با ارزش ۲ میلیارد ریال و همچنین اجرای طرح آزمایشی ضدعفونی محله‌ها و خانه‌ها در روستای کاغذی را در دستور کار قرار داد.

وی در ادامه اظهارداشت: تعطیلی ۸۰ درصدی صنایع این شهرستان نیز به صورت داوطلبانه تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد و تنها ۲۰ درصد واحدها با تعهد اجرای شاخص‌های بهداشتی به صورت محدود به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

بایبوردی به تعطیلی کامل اصناف غیرضرور این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این راستا اجرای گشت اتحادیه با همکاری اماکن نیروی انتظامی برای تعطیلی اصناف غیرضرور در دستور کار است که در مرحله نخست اخطار داده می‌شود و در مرحله دوم پلمب می‌شوند.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی سلیمان صباحی بر این اساس برای تهیه مواد ضدعفونی کننده به میزان ۶ هزار لیتر به منظور توزیع در بین واحدهای تولیدی اقدام کرده است.

فرماندار آران‌وبیدگل همچنین تهیه هشت هزار عدد ماسک برای صاحبان صنایع و تامین ۲ دستگاه خودروی سمپاش برای ضدعفونی کارخانه‌ها را از دیگر اقدام‌های هیات امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی برشمرد.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی هلال نیز با تهیه و توزیع یک‌هزار لیتر ژل ضدعفونی کننده و تهیه ۱۲ هزار عدد ماسک اقدام به توزیع اقلام در بین شرکت‌ها و کارگران کرده است.

بایبوردی تصریح کرد: شهرک صنعتی هلال همچنین با تهیه ۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای پاکسازی کارخانه‌ها اقدام کرده و تولید سه هزار عدد ماسک پارچه‎ای با ارزش ۱۰۰ میلیون ریال داشته است.

وی یادآور شد: نیروهایی با همکاری جمعیت هلال احمر، بسیج، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و راهداری در هشت محور سفیدشهر، نوش‌آباد، روستای یزدل، آران‌وبیدگل (۲ نقطه)، شهر ابوزیدآباد، روستای محمدآباد و حسین‌آباد کویرات با استقرار چادر و پوشش امدادی روند غربالگری، تب سنجی و پایش کرونا را در ورودی‌ها انجام می‌دهند.

فرماندار آران‌وبیدگل همچنین از اجرای طرح ممنوعیت تردد در ۱۳ فروردین، روز طبیعت خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و طبیعت است و به شهروندان توصیه می‌شود با همکاری و مشارکت موثر در رعایت نکات بهداشتی، حذف سفر، حضور نیافتن در اجتماعات، مرکزهای خرید، پارک‌ها و بوستان‌ها به قطع انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از ۹۰ درصد کشورها سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.