فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با حمایت مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان و تولید صنعتگران اصفهانی و تلاش کارشناسان اداره تعمیرات و نگهداری سازمان از خودروی آتش نشانی چند منظوره رونمایی شد و شب گذشته اولین عملیات ضد عفونی معابر سطح شهر را به خوبی اجرا کرد.

وی افزود: بنا به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی، این خودرو دارای مخزنی ۲۰۰۰ لیتری است که یک دستگاه توربوجت با قابلیت پاشش و مکش بر روی آن نصب و توسط یک دستگاه موتور برق کار می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان بیان داشت: این خودرو میتواند در هر دقیقه یکصد لیتر آب یا مواد ضد عفونی را تخلیه و سی دقیقه نیاز به آب گیری نداشته باشد. دبی خروجی آب توسط نازل ها قابل تنظیم و تا ۶۰ متر قابلیت پرتاب آب را دارد.

وی اظهار داشت: خودروی مذکور سرعت عملیات را بالا میبرد به طوری که هر ۵ کیلومتر مسیر را در ۱۰ دقیقه ضد عفونی میکند.

کاوه آهنگران گفت: در این اطفائیه آتش نشانی آب به صورت مهپاش پاشیده می شود و به درختان و فضای سبز و خودروهای پارک شده و عابرین پیاده آسیب نمی رساند.

وی افزود: البته این دستگاه در حریق و حوادث هم کارایی دارد به طوری که هم قابلیت اطفاء حریق دارد و هم قابلت تخلیه دود از محیط داخل حریق و قابلیت ارتقاء عملکرد هم دارد.

لازم به ذکر است با تلاش ویژه واحد تعمیرگاه سازمان این دستگاه ۴ روزه بر روی خودرو نصب، آزمایش و آماده کار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.