اسماعیل بایبوردی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با استناد به مصوبه ستاد مقابله با کرونا این ممنوعیت شامل مشاغل و صنوف نانوایی، میوه فروشی، قصابان و مرغ فروشان، لبنیات و خواربار فروشان و سوپرمارکت‌های عرضه مواد غذایی و بهداشتی نمی‌شود.

وی بیان کرد: رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و اغذیه‌فروشان با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی می‌توانند به صورت بیرون‌بر فعالیت داشته باشند.

فرماندار آران‌وبیدگل اضافه کرد: داروخانه‌ها و مرکزهای ارایه خدمات پزشکی و پرستاری خصوصی نیز مشمول این محدودیت زمانی نمی‌شوند.

وی ادامه داد: اصناف غیرضرور در شرایط شیوع ویروس کرونا از جمله پوشاک و پارچه فروشان، کیف و کفش، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مصالح فروشان، لوازم خانگی، فرش و موکت، طلافروش‌ها، مبل فروشی‌ها، نجاری‌ها، خیاطان، خرازی‌ها، اسباب‌بازی فروشان و مواردی از این قبیل را شامل می‌شود.

بایبوردی از مردم درخواست کرد تا همچنان در خانه بمانند و خریدهای ضروری خود را به صورت تلفنی یا اینترنتی از عرضه کنندگان و فروشگاه‌های مجاز و ‌مطمئن انجام دهند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۷۶ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهایی ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

بنابر آخرین اعلام آمار از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۵۰۹ مورد بود.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.