حمیدرضا بنفشه عصر سه‌شنبه در این زمینه گفت: این ماده ضدعفونی کننده با همکاری این معاونت و مرکز رشد دانشگاه با حمایت مالی پویش سربازان سلامت تولید شده است.

وی افزود: هسته فناور سرای دانش از هسته‌های  فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان موفق به تولید این ماده ضدعفونی مورد نیاز سطوح بیمارستان‌های دانشگاه  شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: همچنین هسته خانه رباتیک مرکز رشد دانشگاه نیز توانست پوشش (شیلد) حفاظتی مورد استفاده کادر درمانی بیمارستان‌ها را تولید کند.

وی با اشاره به محافظت این پوشش به ویژه از چشم‌ها اضافه کرد: پوشش (شیلد) حفاظتی وسیله‌ای شفاف است که روی صورت قرار گرفته و از پرتاب مواد آلاینده مانند خون، خون‌آبه، آب و بزاق در محیط‌های درمانی و آزمایشگاهی به صورت فرد جلوگیری می‌کند.

بنفشه، با اشاره به تولید ماده ضدعفونی و پوشش حفاظتی برای کادر درمانی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تشریح کرد: در صورت وجود مازاد تولید، می‌تواند برای کارمندان سایر اداره‌ها و بانک‌ها یا هر موقعیتی که مواجهه نزدیک با فرد مبتلا دارند، استفاده شود.

وی با اشاره به شرایط کشور تاکید کرد: با توجه به اهمیت سرعت و هزینه، بهتر است به جای نمونه‌های موجود بازار، از پوشش‌های تولیدی خودمان استفاده کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: بخش زیادی از تجهیزات و مواد اولیه این طرح‌ها از سوی پویش سربازان سلامت که برای یاری‌رسانی به کادر درمانی و بیماران در مرکزهای درمانی درگیر با بیماری کرونا راه اندازی شد، تامین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: چنین طرح‌های کاربردی بتواند در آینده تداوم یابد و نتایج آن مستقیم به سود بخش‌های مختلف دانشگاه و کشور باشد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۵۷ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تاکنون ۱۵ پزشک و افزون بر ۵۰ نفر از پرستاران و سایر کادر درمان در حوزه‌های مختلف کلینیک‌ها یا پاراکلینیک‌ها درگیر ویروس کرونا شده‌اند و ۲ نفر از کادر درمانی کاشان به شهادت رسیدند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی تا ۲۵ اسفندماه از میان تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستور از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی و همچنین از بین متوفیان بیماری‌های تنفسی، نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت و ۱۷ مورد منفی بوده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.