مجتبی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و تاکیدات بسیار بر راه‌های پیشگیری از جمله ماندن در خانه، بهزیستی با تدابیرلازم مانع از خروج و مرخصی کودکان و نوجوانان دختر و پسر زیر پوشش از مراکز نگهداری طبق روال هرساله برای ایام نوروز شد.

وی اظهارداشت: بر این اساس اکنون در ۳۹ خانه کودک و نوجوان بهزیستی ۵۰۰ مددجو زیر ۱۸سال با رعایت تمهیدات بهداشتی و تا زمان بهبود اوضاع حضور دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان یادآور شد: در این راستا با کمک خیرین مواد ضدعفونی و دیگر لوازم پیشگیری شامل ماسک و دستکش در اختیار این خانه ها قرار گرفته و بصورت هفتگی گندزدایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور دایم کودکان و نوجوانان در این خانه‌ها بیان کرد: برای اوقات فراغت این افراد برنامه‌های متنوعی شامل انوع بازی‌ها، مسابقات ادبی و جشنواره‌های الکترونیکی برگزار می‌شود.

ناجی خاطرنشان کرد: در هر یک از این خانه‌ها تعداد ۱۰ تا ۱۵ کودک و نوجوان پسر و دختر نگهداری و با همکاری مراقبان توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه درباره مقابله با شیوع بیماری کرونا ارائه می‌شود.

وی همچنین از اقدامات لازم برای تنها شیرخوارگاه زیرپوشش بهزیستی اصفهان اشاره کرد و گفت: در این مرکز هم ۲۷ کودک زیر سه سال نگهداری می‌شود که علاوه بر رعایت تمهیدات بهداشتی از ورود افراد متفرقه به این مرکز خودداری می‌شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان افزود: از جمله اقدامات بهزیستی اصفهان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، الکترونیکی کردن تمامی خدمات شامل درخواست پرداخت مستمری به افراد زیرپوشش و ارائه خدمات مددکاری بصورت غیرحضوری به مددجویان عنوان کرد.

وی تعطیلی مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی همزمان با تعطیلی مدارس تا اطلاع ثانوی و ممانعت از حضور افراد متفرقه به مراکز نگهداری سالمندان و معلولان را از دیگر اقدامات بهزیستی در مراکز تجمعی این دستگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا در بین بخشی از افراد جامعه عنوان کرد.

حدود ۱۰۸ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان هستند که از این تعداد ۲۹ هزار معلول جسمی حرکتی، ۲۴ هزار معلول ذهنی، ۱۲ هزار معلول اعصاب و روان، ۱۳ هزار معلول شنوایی، هفت هزار معلول بینایی و ۲۱ هزار سالمند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.