عباس بلانیان روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: در صورت رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری و حضور نیافتن در مکان های شلوغ می توانیم با کمترین هزینه از این بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم و لازم در پیشگیری از ویروس کرونا، خود مراقبتی و رعایت مسائل بهداشتی است که باید مردم به آن حساس باشند و به خوبی عمل کنند.

فرماندار خور و بیابانک یادآور شد: هموطنانی که می خواهند تعطیلات نوروز به زادگاهشان  سفر کنند باید نگرانی میزبانان خود را در این وضعیت شیوع بیماری کرونا درک کنند و به این نگرانی ها احترام بگذارند.

به تاکید وی برای عبور از این شرایط و رفع ویروس کرونا باید مردم از مسافرت های غیر ضروری، تجمع در اماکن شلوغ و پر رفت وآمد و محافل دوستانه  پرهیز کنند.

بلانیان توصیه کرد انتظار می رود مردم شهرستان جهت کاهش ازدحام در بیمارستان ها به عنوان سطح اول انتقال ویروس کرونا از ملاقت بیماران بستری در مراکز درمانی بپرهیزند تا ضریب انتقال از بیمارستانها  به حداقل برسد.

وی ادامه داد: مدیران جایگاههای سوخت به عنوان دومین سطح انتقال ویروس کرونا، رعایت دستوالعمل ها و بهداشت فردی و ضد عفونی مداوم نازل ها را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار خور و بیابانک از مسئولان بانک های عامل در شهرستان خواست شرایط را برای فعالیت های بانکی از راه دور فراهم کرده و ضد عفونی محیط بانک و دستگاه های خود پرداز جزو برنامه ها داشته باشند.

وی وضعیت فعلی شهرستان خور و بیابانک را مطلوب و پایدار برشمرد و گفت: از مردم و میهمانان نوروزی می خواهیم تا ضمن حفظ آرامش خود نسبت به رعایت بهداشت فردی و عمومی و عدم حضور در تجمعات به آموزش ها و نکاتی که از طرف وزارت بهداشت و درمان کشور ارایه می شود، به دقت عمل کنند.

بلانیان با بیان اینکه هیچ گونه بستری بیمار مشکوک به کرونا در خور و بیابانک نداریم گفت: این شهرستان اعزام کننده  است و مراحل بعدی از جمله آزمایش و مراقبت بیماران  ناقل ویروس کرونا در شهرستان نایین انجام می شود.

وی افزود: با توجه به رعایت جانب احتیاط و در قالب مرکز نگهداری بیماران ناقل ویروس بهبود یافته مرکز شادن تجهیز و برای بیماران ناقل این ویروس کرونایی در نظر گرفته شده است.

فرماندار خور و بیابانک خاطرنشان کرد:  در این راستا ۱۲ دستگاه آمبولانس برای اعزام بیماران به مراکز درمانی و تجهیزات دستگاه های خدمات رسان شهرستان به صورت آماده باش هستند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان گفت: جلسات این ستاد از ابتدای شکل گیری به صورت روزانه  برگزار و تمامی برنامه های  شهرستان طبق مصوبه این ستاد اجرا می شود.

بلانیان خاطرنشان کرد: از تمامی شهروندان  انتظار می رود در صورت مشاهده افراد مشکوک  به بیماری کرونا و هرگونه اقدام که موجب تهدید سلامت مردم می شود را سریع به ستاد پیشگیری، شبکه بهداشت و خانه های بهداشت، هلال احمر، ناحیه مقاومت بسیج اطلاع دهند.

وی با اشاره به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرستان گفت: از ابتدای طرح بیش از سه مرحله ضد عفونی معابر شهری و روستایی، در منازل، خیابان های پر تردد، پارکها و ادارات توسط بسیجیان  پایگاه های مقاومت و گردان بیت المقدس ناحیه مقاومت سپاه، شبکه بهداشت و درمان، داوطلبان هلال احمر، کارگران شهرداری ها، دهیاران انجام شده است.

فرماندار خور و بیابانک بیان کرد: در مواقع بحران نباید سلیقه ای عمل کرد و قرنطینه شهرها و روستاها فقط با مصوبه ستاد ملی پیشگیری از کرونا کشور امکان پذیر می باشدو چنین دستوری از طرف ستاد استانی رد شده است و افراد به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

بلانیان از فروشگاه ها و اصناف شهرستان خواست ضمن رعایت دستوالعمل ابلاغی، به هنگام فروش بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنند و از تجمع خریداران در فروشگاه ها جلوگیری کنند تا فردی دچار بیماری نشود.

وی ادامه داد: اکنون پایش سلامت مسافران و رانندگان عبوری به شهرستان خور و بیابانک در سه راهی پلیس راه خور به جندق و دیگر ورودی ها توسط هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و نیروهای نظامی و انتظامی در حال انجام است.

فرماندار خور و بیابانک بیان داشت: تاکنون در شهرستان اقدامات لازم بهداشتی و سلامت سنجی به صورت مستمر انجام شده و این روند نیز  تا شرایط عادی ادامه دارد و نباید در این روند خللی ایجاد شود. 

تاکنون نیز طی چند مرحله  تمامی اماکن عمومی ، معابر شهری و روستایی شهرستان  با همکاری  فرمانداری، بخشداری، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج، آموزش و پرورش، هلال احمر، شهرداری های سه شهرخور، جندق و فرخی، دهیاران بخش مرکزی و شوراهای اسلامی شهر و روستا ضدعفونی و گندزدایی شد و تمامی تاسیسات گردشگری، بازارهای روز، مجالس و محافل عمومی و اجتماعات مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

از ابتدای طرح پایش و غربالگری جمعیت بیماران کرونایی در خور و بیابانک، آزمایش ۶ نفر مشکوک به کرونا مثبت اعلام شد که پس از مراحل مراقبت و بستری افراد ناقل، ۳ نفر بهبود یافتند و بقیه نیز درقرنطینه خانگی هستند.

این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با بخش انارک در شهرستان نایین هم مرز است.

شهرستان خور و بیابانک با  ۲۰ هزار نفر جمعیت در  ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.