سید علیرضا مروجی روز یکشنبه در این زمینه بیان کرد: همچنین در بین افراد فوت شده به دلیل بیماری‌های تنفسی تا این لحظه نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت و ۱۷ مورد منفی اعلام شده است و پاسخ آزمایش سایر افراد هنوز نیامده است.

وی اضافه کرد: تعداد مجموع ترخیص‌ها تا امروز ۹۱۹ نفر است و به محض اعلام جواب آزمایش‌ سایر افراد، دوباره آمار به‌روز و رسمی اعلام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: راهبرد مقابله با کرونا دیروز از مرحله دفاعی به مرحله تهاجمی وارد شد و در این زمینه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای نیروهای پایگاه‌های بسیج از روز شنبه با هدف همکاری در آموزش و اطلاع‌رسانی، ضدعفونی مراکز تجمعی، تشدید نظارت بر اصناف، پیگیری تلفنی ثبت اطلاعات جمعیت زیر پوشش در سامانه سلامت را با برنامه‌ریزی ناظران پیگیری و از محل پایگاه سلامت یا پایگاه بسیج صورت خواهند داد.

وی تشریح کرد: هر مراقب سلامت به طور میانگین ۷۰۰ خانوار زیر پوشش دارد که در ۶ روز کاری، روزانه دست‌کم ۱۱۶ خانوار را باید غربالگری کند و با کمک نیروهای بسیج برای هر مراقب ۲ نفر نیروی بسیج خواهد بود که با تقسیم کار روزانه با نزدیک به ۴۰ خط تلفن از سوی سه نفر (یک مراقب و ۲ نیروی بسیج برای هر بلوک و روزانه در مجموع ۱۱۶ تماس) می‌توان تا پایان هفته آتی ۱۰۰ درصد خانوارها را غربالگری کرد.

مروجی گفت: قرار است از این پس نیروهای حوزه بهداشت و به ویژه مراکز ۱۶ ساعته بهداشت در خط مقدم باشند تا جمعیت زیر پوشش خود را غربالگری  کنند و با شناسایی زودرس مبتلایان، هم روند درمان را تسریع و بهینه کنند و از عوارض بعدی و حتی مرگ جلوگیری کنند و هم با این کار فشار کاری بیمارستان‌ها را کاهش دهند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در مجموع تاکنون نتیجه آزمایش کرونای ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور مثبت بوده است، ۶۱۱ نفر جان‌باختند و چهار هزار و ۳۳۹ نفر از مبتلایان بهبود یافتند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۵۲ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهایی ساده مانند خودداری از لمس سطوح در محیط خارج از خانه، شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله دست‌کم یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

سامانه تلفنی با خط تماس فوری به شماره ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ آماده ارایه خدمات مشاوره و پاسخگویی به افرادی است که احساس می‌کنند علایم مشکوک به بیماری ویروسی کرونا دارند.

مردم منطقه کاشان با مراجعه به سامانه غربالگری و مراقبت کرونا نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.