سید روح‌الله سیدالعسگری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طبق بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیریت بازدیدها و تعطیلی موزه ها بر عهده  ستاد کرونا در استان ها قرار دارد و بر همین اساس امروز در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان تصمیم به تعطیلی اماکن تاریخی گرفته شده است.

  پیش از این در استان‌های فارس، همدان و یزد کلیه اماکن و موزه‌ها تعطیل شدند. در استان اصفهان  اماکن گردشگری در شهرستان‌های خور و بیابانک، آران و بیدگل و کاشان تعطیل بودند.

روزهای گذشته بخشنامه نوروز 99 ازسوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر افزایش بازدید ساعت اداری موزه ها و اماکن تاریخی صادر شد  و این وزارت‌خانه در اصلاحیه‌ای  همه  تصمیمات در خصوص تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی را برعهده ستاد مبارزه با کرونا گذاشت. 

ساغر حمیدی مسئول امور موزه‌های اصفهان در این‌باره به ایرنا گفت:تا امروز موزه‌های اصفهان باز بودند و در مورد تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی تاکیدی نبود. مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  اما منتظر دستور ستاد کرونا بودند.

وی افزود: در شریط بحرانی باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم و اینکه تا چه حد می توانیم در این شرایط تجهیزات ضدعفونی در موزه‌ها مهیا کنیم. به همین دلیل مسئولان باید در این خصوص تصمیمات جدی بگیرند.

حمیدی بیان داشت: کارکنان در این مدت تلاش می‌کردند مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشند. خوشبختانه بازدیدکننده هم کم بود ولی فضاهای عمومی در بحران کرونا خطرناک است و باید اولویت‌ها را در نظر بگیریم.

موزه های نایین، نطنز، سمیرم، زواره، باغ فین کاشان، موزه هنرهای تزیینی، کاخ موزه چهلستون و عالی قاپو  از جمله موزه های استان اصفهان هستند.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.