برآیند گزارشهای میدانی خبرنگاران ایرنا عده‌ای بخصوص از شامگاه هر روز در دهانه‌های پایینی پل تاریخی خواجو گرد هم می‌آیند و به خواندن آواز، اجرای موسیقی و حتی کشیده قلیان اقدام می‌کنند و بتدریج بر شمار این اجتماع مردمی افزوده می‌شود.

اگرچه ایجاد فضای شاد و نشاط با مشارکت مردم از نیازهای ضروری تمامی شهرها از جمله اصفهان است اما با توجه به شرایط فعلی و هشدارها برای بیماری کووید-۱۹ جلوگیری از چنین ازدحام‌هایی از سوی خود مردم و مسوولان ضروری است.

از جمله دلایل حضور مردم در این محل را می‌توان جریان زاینده رود و هوای بهاری و دلچسب برشمرد که بی شک به دلیل حفظ سلامتی خود مردم باید از آن اجتناب کرد و توقف آن عزم جمعی و همکاری مسوولان امر را می‌طلبد.

کارشناسان بهداشتی اصفهان تاکید دارند حضور اقشار مختلف مردم و گردشگران در این مکان احتمال شیوع ویروس را افزایش می دهد که نیاز است اجتماع در این محل و دیگر مکان‌های شلوغ، سرپوشیده و نیمه بسته به حداقل برسد.

استاندار اصفهان به تازگی در جلسه ستاد کرونا استان گفت کاهش تجمعات، نقش مهمی در مدیریت بیماری کرونا دارد.

عباس رضایی خاطرنشان کرد: ماندن در منزل و جلوگیری از هرگونه اجتماع، مهمترین نقش در کنترل این بیماری است که این مهم باید از سوی هر شهروندی رعایت شود.

وی با توصیه مردم به حفظ آرامش اضافه کرد: وجود نشاط و فضای امید از مسائل مهم در مدیریت و کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

در شرایط ویژه امروز که همه تدابیر نهادهای اجرایی و مسوولان امر این است که از شیوع ویروس کرونا در هر منطقه ای جلوگیری کنند ، شهروندان هم باید برای تحقق این راهبرد مشارکت همه جانبه داشته باشند چرا که با همین همدلی و مشارکت مردمی است که می توانیم کرونا را شکست دهیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  روز گذشته با بیان‌ این که ۱۸۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند، گفت: تاکنون ۱۱ نفر از بین آنها فوت کرده‌اند.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشتر افراد جان باخته بر اثر بیماری کرونا در استان بالای ۶۰ سال سن دارند اما یکی از آنها فردی حدود ۱۷ ساله و دارای بیماری زمینه دیابت نوع یک بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تا شانزدهم اسفند از ۷۳۲ نمونه مشکوک گرفته شده، جواب آزمایش ۱۸۳ مورد ابتلا به کرونا مثبت و قطعی و جواب ۵۴۹ مورد منفی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.