ابوالقاسم صادقی روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۴ اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به خبرنگاران بیان کرد: با اجرای برنامه‌های توانمندسازی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان زیر پوشش این نهاد، خانواده‌ها به تدریج از چرخه پوشش خارج می‌شوند.

وی افزود: همچنین در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای اردستان در سال‌جاری ۱۲۶ نفر با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال به آن مرکز معرفی و افراد پس از گذراندن دوره و دریافت گواهینامه مهارت، از دریافت تسهیلات اشتغال نیز بهره‌مند خواهند شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه را توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های مستضعف و کم‌درآمد است و در این راستا در مجموع ۲۳۸ فقره تسهیلات اشتغالزا شامل ۶۶ مورد از تبصره ۱۶ و ۱۰۸ مورد تسهیلات توسعه روستایی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به افراد زیر پوشش از سوی بانک‌ها پرداخت شد و رتبه برتر استان را به دست آوردیم.

وی اضافه کرد: پنج‌هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار شامل یک‌هزار و ۶۶۸ خانوار زیر پوشش حمایت مستمر و ۶۳۹ خانوار به عنوان تبصره ۱۴ (ویژه کسانی که به دلیل وضعیت موجود اقتصادی کشور نیاز به حمایت دولت دارند) زیر پوشش این نهاد قرار گرفتند.

صادقی در مورد مسکن مددجویان نیز گفت: امسال با کمک خیران و اعتبار کمیته ۶ مورد ساخت بنا داشتیم که نسبت به سال گذشته یک مورد افزایش دارد و ۷۱ مورد تعمیرات مسکن انجام شد که در مجموع افزون بر سه میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی از وجود ۲۰۰ نفر بیمار صعب العلاج زیر پوشش و پرداخت یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تجهیزات پزشکی و کمک‌های درمانی با همکاری خیران به این بیماران خبر داد و افزود: ۳۰ مورد جهیزیه نیز در این مدت به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به نوعروسان زیر پوشش تحویل شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان با اشاره به پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیل به ۲۶۰ دانش‌آموز و ۶۰ دانشجو ادامه داد: یک‌هزار و ۹۰۰ حامی داریم که یک‌هزار و ۲۰۰ نفر آنها به صورت مستمر به ۲۴۰ خانوار زیر پوشش کمک می‌کنند و امسال هم ۵۰۰ نفر حامی ایتام جدید داشتیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری در مجموع یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در قالب جشن نیکوکاری سال گذشته و افزایش ۳۰ درصدی آن نسبت به مدت مشابه تاکید کرد: امسال جمع‌آوری کمک‌ها به صورت غیرحضوری خواهد بود.

صادقی یادآور شد: صندوق امداد ولایت نیز تاکنون ۱۰۰ مورد وام ۵۰ میلیون ریالی به مددجویان با کارمزد صفر درصد و اقساط ۴۰ و ۶۰ ماهه پرداخت کرده است.

وی همچنین به افزایش ۳۰ درصدی جمع‌آوری زکات در اردستان اشاره کرد و افزود: امسال سه مرکز نیکوکاری جدید راه‌اندازی شد و در زمان حاضر در مجموع چهار مرکز به افراد نیازمند در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اردستان، اعزام ۱۴۵ نفر با هزینه ۲۲۰ میلیون ریال با کمک خیران به مشهد مقدس و برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی با هزینه ۶۰۰ میلیون ریال از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در سال‌جاری عنوان کرد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.