سیدعلی صالح درخشان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری هرگونه برنامه و رویداد مرتبط با گردشگری بویژه در ایام نوروز، به شرایط روزهای آینده و تصمیمات پزشکی و بهداشتی وزارت بهداشت بستگی دارد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به تبع آن ادارات کل استان‌ها، تابع همان تصمیمات خواهد بود.

وی ادامه داد: رویداد فرهنگی نوروزگاه که همه ساله در اصفهان و بسیاری از شهرستانهای استان برگزار می‌شد یکی از برنامه‌های اصلی در عید نوروز بود و بی‌شک برای برپایی آن در سال جدید هنوز نمی‌توان بطور قطعی صحبت کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با اشاره به کاهش چشمگیر صنعت گردشگری در استان از روزی که موضوع شیوع ویروس کرونا در ایران مطرح شد، گفت: افت ورود مسافر به اصفهان مشهود بود و بسیاری بخش‌ها مانند هتلداران، تورهای مسافرتی، فروشگاه‌ها و صنعت صنایع دستی را تحت‌الشعاع قرار داد.

صالح درخشان با بیان اینکه فعلا برآورد دقیقی از میزان خسارت ناشی از این موضوع در دست نیست، اظهارداشت: آمار و ارقام میزان خسارات تا پایان سال جمع‌بندی و گزارش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بویژه برای هتلداران که سرمایه ‌گذاری قابل توجهی داشته اند، این خسارت مشهود و بیشتر است و البته از آنان خواسته شده مبالغ رزرو اخذ شده را به مسافران عودت دهند.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تاکید کرد:  جبران خسارت فعالان بخش گردشگری نیازمند تصمیم در سطح کلان و کمک از سوی وزارتخانه است.

صالح درخشان به ممنوعیت و محدودیت در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی در سه شهرستان خور و بیابانک، مبارکه و آران و بیدگل بنابه تصمیم شورای تامین این شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: ممکن است شمار شهرستان‌ها در این ارتباط افزایش پیدا کند.

استان اصفهان با بیش از ۲۰ هزار اثر و جاذبه طبیعی و تاریخی یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری کشور و همه ساله کانون جذب مسافران نوروزی بوده است.

بنا به اعلام روز پنجشنبه وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا به امروز در ۲۰ استان از جمله اصفهان شیوع پیدا کرده و ۱۴۱ نفر به آن مبتلا شده اند که ۲۲ نفر از آنان جان خود را از دست داده و ۵۴ نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.