هوشنگ طالبی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اطلاعیه برنامه‌های آموزشی اسفند دانشگاه اصفهان، توضیح داد: با توجه به اظهار نگرانی دانشجویانی که هفته گذشته پس از اعلام تعطیلی کلاس‌های درس به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به شهرهای خود عزیمت کردند، دانشگاه، حضور و غیاب را از کلاس‌های درس حذف و غیبت‌ها را مجاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آموزشی نیز در روزهای آینده متوقف نمی‌شود و به صورت الکترونیک و از راه دور ارائه خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به برگزار نشدن کلاس ها به دلیل حضور نیافتن دانشجویان، در تقویم نیمسال دوم تحصیلی، تجدیدنظر شده و درس های عملی برگزار نمی‌شود.

هیات رییسه دانشگاه اصفهان چهارشنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای درباره برنامه‌های آموزشی این دانشگاه از دهم تا پایان اسفند امسال، اعلام کرد: فعالیت‌های علمی، اداری و اجرایی کماکان جاری و بدون وقفه ادامه دارد و اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی به انجام وظایف موظف مشغول خواهند بود.
بر اساس این اطلاعیه، اعضای هیات علمی پاسخگوی سوال‌ها و مراجعات علمی دانشجویان به‌ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند و با تمهیدات لازم برای ارائه آموزش الکترونیک، اعضای هیات علمی از این شیوه برای کمک به جبران عقب ماندگی درسی دانشجویان استفاده می‌کنند.
همچنین دانشگاه اصفهان اعلام کرد که با توجه به ارائه آموزش‌های الکترونیکی و از راه دور در این ایام در صورت عدم حضور فیزیکی دانشجویان (به‌ویژه دانشجویان غیر بومی از شهرهای دور) غیبت ها مجاز و حضور و غیاب توسط اعضای هیات علمی در کلاس اجباری نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چهارشنبه شب درباره تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان یک هفته نزد خانواده‌های خود رفتند و برای ما دشوار است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده شود. در نتیجه ستاد (ملی مقابله با کرونا) تصمیم گرفت که دانشگاه‌ها یک هفته دیگر تعطیل باشد. البته همه این موارد باید به تایید رییس جمهوری برسد. دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به شکلی به دانشجویان ارائه بدهند تا شبهه نقل و انتقال ویروس به خوابگاه‌ها و کلاس‌ها وجود نداشته باشد.

دانشگاه اصفهان با ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی، یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور است.

پیش از این نیز هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به محدودیت‌های به‌وجود آمده درباره بیماری کرونا و مشکلات سکونت‌گاه‌های اجتماعی در پیشگیری و کنترل این بیماری و به‌منظور حفظ سلامت دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان، با تشکیل نشدن کلاس‌های آموزشی حضوری و آزمایشگاه‌ها تا پایان سال جاری موافقت شد.

در اطلاعیه با قدردانی از اعلام آمادگی دانشگاهیان صنعتی اصفهان مبنی بر جبران کامل تعهدات آموزشی معوقه به روش‌های مختلف (تمدید ترم تحصیلی، استفاده از روش‌های الکترونیکی آموزشی و برگزاری کلاس‌های جبرانی در وقت مقتضی) بر حضور فعال کارکنان و اعضای هیات علمی در دوره فوق برای انجام تعهدات آموزشی غیر حضوری (به صورت قابل انجام)، پژوهشی، فناوری و اجرایی تأکید شد.

کلاس‌های درس همه دانشگاه‌های استان اصفهان از روز یکشنبه چهارم اسفند بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان این هفته تعطیل اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.