فرامرز بیگدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود بارش برف در تیران و کرون اما راه‌های جاده‌ای این شهرستان به سمت غرب باز و ترافیک روان است.

وی بیان کرد: شب گذشته تاکنون ۱۷ سانتی متر بارش برف در این شهرستان ثبت شد که بخش زیادی از آن در بخش کرون بوده و به همین دلیل مدارس این شهرستان تعطیل شد.

دبیرشورای مدیریت بحران فرمانداری تیران و کرون اضافه کرد: میزان بارندگی در سال زراعی فعلی در این منطقه ۲۰ میلی متر بارندگی صورت گرفته که نسبت به چند سال گذشته روند روبه رشدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه کاهش دما و افزایش بارندگی‌ها پیش بینی شد، خاطرنشان‌کرد: بازگشایی راه‌ها، رفع موانع در مسیرهای دفع آب سطحی، ایجاد آب بند برای جلوگیری از خسارت در هنگام افزایش بارندگی و سیل و همچنین انجام بیمه کشاورزی برای محصولات مورد تاکید است و شورای مدیریت بحران همکاری در اجرای این دستورات را لازم می‌داند.

بیگدلی از آماده‌باش نیروهای امدادی در جاده‌های این شهرستان خبر داد و گفت: دهیاران و شهرداران باید با فعال‌سازی شورای مدیریت بحران هر منطقه پیش بینی های لازم را برای مواقع بحرانی انجام دهند و مدیران ادارات دولتی و خدماتی عضو شورای مدیریت بحران تیران و کرون نیز در حالت آماده باش هستند.

میزان نرمال بارندگی در تیران و کرون سالیانه ۲۵۶ میلی متر است که این میزان در سال زراعی گذشته به بیش از ۳۰۰ میلی متر افزوده شد و میزان بارندگی‌ها نسبت به سال های پیش از آن بی‌سابقه بود و باعث آب‌دهی چشمه‌ها  روانه شدن آب در رودخانه‌های فصلی این شهرستان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.