مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا گفت: نمازهای جماعت در اصفهان همچنان اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بر اساس جلسه امروز بهداشت استان، قرار است آموزش‌های مربوطه به نمازگزاران داده شود، اضافه کرد: نمازگزاران باید حتما مُهر و سجاده  شخصی خود را همراه خود آورده و روی فرش مساجد پهن و نمازشان را اقامه کنند.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: توصیه می‌شود نمازگزاران پس از اتمام نماز جماعت، بسرعت به خانه‌های خود بازگردند.
وی همچنین از تصمیم‌گیری امروز جلسه مشترک با بهداشت استان مبنی بر ضدعفونی فضای داخلی شبستان مساجد و مصلاها توسط اداره بهداشت خبر داد.
حجت الاسلام صالحیان خاطرنشان کرد: آموزش لازم به خادمان مساجد در باره نحوه ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی، دستگیره‌های در و ورودی و خروجی مساجد داده خواهد شد.
پنج هزار و ۳۳۰ باب مسجد در استان اصفهان وجود دارد.
شیوع ویروس کرونا، اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و صدها نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.
مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.
همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.
شُستن مُداوم دست‌ها با آب و صابون، یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.