مرتضی پدریان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کتمان اخبار و وقایع، به تاخیر انداختن بیان اخبار مرتبط با کرونا و شمار مبتلایان آن، انعکاس دیرهنگام و جعلی شمردن واقعیات از جمله موارد مضری است که مسوولان در شرایط کنونی باید به شدت از آن اجتناب کنند.

وی اظهارداشت: کتمان حقایق و واقعیت‌ها با توجه به کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی که به دلیل چشم‌پوشی مسوولان از بیان اخبار درست و دقیق بویژه در زمان گران شدن بنزین و اعتراضات سراسری آبان ماه حاصل شد باید در موضوع کرونا جبران شود، به این معنا که مسوولان و تصمیم‌گیران اکنون با شهروندان روراست و بی پرده باشند.

این پژوهشگر مسائل اجتماعی با اشاره به موضوع سرنگونی هواپیمای اوکراین و تعویق در انعکاس اخبار مرتبط با آن از سوی مسوولان ذی‌ربط و کاهش اعتماد به گفته‌های تصمیم‌گیران از سوی مردم، ادامه داد: نبود شفافیت در گفته‌ها و اخبار، سبب روی آوری بیشتر مردم به شایعات و توجه به اخبار جعلی و دروغ خواهد شد.

پدریان، اتخاذ تصمیمات درست، یکپارچه و مفید از سوی مدیران و مسوولان را ضروری خواند و تصریح کرد: برای مثال تعطیل نکردن مدارس در اصفهان که با موضوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و موارد مشکوک به ویروس در آن موجود بود تصمیم مناسبی نبوده است و ذهنیت‌ها را خراب می‌کند.

این استاد دانشگاه همچنین از مردم خواست که از اخبار بدون منبعِ موثق دوری کنند و شایعات بی اساس را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه و جو روانی که مشاهده می‌شود باید همه برای جلوگیری از ابتلا و شیوع ویروس تلاش کنند و با پرهیز از خودخواهی، کمک به همنوع را مد نظر قرار دهند.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسیده و از روز گذشته تا ظهر امروز، تعداد ۱۸ نفر دیگر مبتلا به ویروس کرونای جدید شناسایی شدند.

از این تعداد هشت نفر در قم، سه نفر تهران ، یک نفر استان همدان, ۲ نفر اصفهان و ۲ نفر استان مرکزی بودند و از این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و دو هزار ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون  ۲۵ هزار و ۱۲۸ هزار نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.