مهدی خضری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رعایت تمامی مسائل بهداشتی و موازین مرتبط با جلوگیری از این ویروس همچون سایر بخش‌ها در حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌های بین شهری باید رعایت شود.

وی ادامه داد:  ضد عفونی پایانه های مسافربری اکنون به همت شهرداری ها انجام می‌گیرد تا احتمال انتشار و انتقال ویروس در این مکان‌ها شلوغ به کمترین حد خود برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به یک هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس بین شهری در استان که جابجایی مسافران به تمام استان‌های کشور را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم برای هرگونه اقدام پیشگیرانه و برای مقابله با این بیماری انجام دهیم.

۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، یک هزار و ۹۰۰ اتوبوس ۲۶ پایانه مسافربری، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۳ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.  
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست. 

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.