عباس رضایی روز جمعه در دیدار با وزیر امور خارجه هلند در محل استانداری افزود: ایرانیان هم هلند را به کشور گل می‌شناسند و در همین راستا توسعه گردشگری بین ۲ ملت بویژه با محوریت اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به اهمیت توسعه روابط دو کشور در صنعت گل و دانه های گیاهی اشاره و تصریح کرد: صنعت آب، علم، فناوری، اعزام دانشجو و مباحث دانشگاهی هم زمینه‌های مناسبی برای گسترش ارتباطات به شمار می‌رود و باید بیش از قبل به آن عنایت داشت.

استاندار با بیان اینکه برچسب تروریسم به ایران نمی‌چسبد، خاطرنشان کرد: کشورمان در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بیشترین شهید را در مبارزه با داعش به عنوان ضد انسانی‌ترین گروه در جهان تقدیم کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه حق و حقوق ایران در صحنه بین‌المللی باید رعایت شود، اظهارداشت: با رعایت این اصل می‌توان شاهد بهبود روابط در گستره جهانی بود.

وی خطاب به وزیر امور خارجه هلند تصریح کرد: همگان اصفهان را به عنوان نصف جهان می‌شناسند و این به خاطر وسعت کلانشهر نیست، بلکه زیبایی و جاذبه‌های هنری، تاریخی و فرهنگی اصفهان را به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

استاندار با بیان اینکه برغم تحریم‌ها زندگی در ایران جاری و ساری است و امروز در انتخابات آزاد شرکت می‌کنند، اظهارداشت: جذابیت‌های اصفهان باید محدویت‌های سفر به اصفهان و ایران را که در پی سقوط هواپیمای اوکراینی رخ داد، برطرف کند و روابط تجاری هلند و ایران نیز بیشتر شود.

رضایی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: آمریکا به دروغ می‌گوید که دارو را تحریم نکرده‌ایم، اما این اقدام غیرانسانی از آنان سرزده است.

«اِستف بِلوک» وزیر امور خارجه هلند پس از این دیدار به همراه هیات همراه از آثار تاریخی کلانشهر تاریخی اصفهان همچون میدان نقش جهان بازدید کرد.

وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند به منظور مذاکره با مقامات ایرانی به کشورمان سفر کرده، در این سفر درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مسائل بین‌المللی میان وزرای امور خارجه ایران و هلند گفت‌وگو خواهد شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.