کمال دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز یزد افزود: اگر امروز در منطقه نفوذ و حرفی برای گفتن داریم به دلیل هدایت‌ رهبری، حمایت مردم و موفقیت دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح در نقش‌هایی است که برعهده دارند و این دو حوزه تکمیل کننده کار یکدیگر هستند.

وی اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی را موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و برجام را نمونه یک دیپلماسی موفق دانست و تصریح کرد: در موضوع برجام عملکرد ایران درست بود اما طرف مقابل بد عمل کرد، اگر برجام به نتیجه نرسید به خاطر خروج یکجانبه آمریکا از آن بود که کاری بر خلاف عرف و حقوق بین‌الملل بود و این خروج، اعتبار ایران را در مجامع بین‌المللی را ارتقاء داد و قابل اطمینان نبود آمریکایی‌ها را به آشکارترین شکل به نمایش گذاشت.

دهقانی فیروزآبای تحریم وزیر امور خارجه و سپاه پاسداران از سوی آمریکا را نیز مبین موفقیت دکتر ظریف و سپاه در عرصه‌هایی که حضور داشته‌اند، دانست و گفت: باید به دستگاه دیپلماسی برای حل و فصل مشکلات فرصت داد و به اقدامات آنان اعتماد کرد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد تصریح کرد: ایران در منطقه نفوذ دارد و دشمنان ما مخالف این نفوذ هستند، اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که کشورهای منطقه هم متوجه پیامدهای منفی سیاست وابستگی و پیاده نمودن نقشه‌های آمریکا و اسراییل شده‌اند.

دهقانی فیروزآبادی مشکلات موجود در منطقه را ناشی از دخالت‌های بیگانگان دانست و افزود : کشورهای منطقه می‌توانند در کنار هم مشکلات موجود را رفع کنند، حضور بیگانگان تا کنون باعث رفع مشکلات نشده بلکه به تشدید آن نیز منجر شده است.

نماینده مردم تفت و میبد همچنین از ایرنا بعنوان یک رسانه فراگیر و موفق یاد کرد و گفت: خبرگزاری جمهوی اسلامی، پلی میان مردم و مسوولان است که ضمن انعکاس عملکرد دولت، مشکلات مردم و انتظارات آنان از مسئولان را نیز منعکس می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.