به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام دبیرخانه ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، ۶۰ روستا به مرحله نهایی این جشنواره راه یافت. از میان روستاهای راه یافته به این مرحله، ۶ روستا از استان های اصفهان، خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، یزد و مازندران در بخش استمرار به رقابت خواهند پرداخت.

ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران از ابتدای تیرماه ۱۳۹۸ با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط از جمله نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی همچون نهاد کتابخانه های عمومی کشور، معاونت توسعه مناطق محروم رئیس جمهوری، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خانه کتاب، کمیسیون ملی یونسکو، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن کتابداری واطلاع رسانی ایران و شبکه روستاهای دوستدار کتاب، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و بخش خصوصی و فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردم‌نهاد شروع به کار کرد.

با اعلام فراخوان ارسال آثار روستاهای متقاضی شرکت در این جشنواره، ۱۴۱۹ روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

در این دوره هیئت داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۲۶ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند. داوران مرحله دوم این جشنواره از میان ۱۲۶ روستای راه یافته به این مرحله ۶۰ روستا و منطقه عشایری از ۲۳ استان را به عنوان برگزیدگان مرحله دوم این جشنواره انتخاب کردند.

مراسم اختتامیه، هم‌زمان با برنامه معرفی ششمین پایتخت کتاب ایران، ۱۹ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد. در این مراسم ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده، ده روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده در بخش استمرار معرفی شدند.

گفتی است در این مراسم از کتابخانه گنجینه بهار پوده به مدیر مسئولی سرکار خانم نفیسی که جزء ۶ روستای راه یافته به مرحله نهایی بخش استمرار ششمین جشنواهر روستاها و عشایر دوستدار کتاب بود تقدیر و تشکر به عمل آمد و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به خانم نفیسی اهدا گردید

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1355573
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.