کوروش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: شب فرهنگی اصفهان در تبریز در راستای تقویت تعامل و روابط فرهنگی دو شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر منطقه، شهر و استان ایران ظرفیت‌های مختص به خود را دارد، افزود: این ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند در قالب تعامل و تبادل فرهنگی توسعه یافته و برای هر دو شهر رونق فرهنگی به ارمغان بیاورد. این روابط می‌تواند منجر به رشد اقتصاد فرهنگ و گردشگری دو کلانشهر شود و داشته‌های فرهنگی و هنری آنها را به یکدیگر بیشتر معرفی کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان ادامه داد: در رویداد شب فرهنگی اصفهان در تبریز هنرمندان اصفهانی به ارائه هنر خود پرداختند و به عنوان نماینده بخش کوچکی از هنر اصفهان زیبا می‌توانند این شهر را به خوبی به مردم و علاقمندان فرهنگ در تبریز معرفی کردند.

محمدی با بیان اینکه این ارتباط متقابل است و به زودی شاهد برگزاری شب فرهنگی تبریز در اصفهان نیز هستیم، گفت: تا امروز این روابط فرهنگی را در سطح شهرهای خارجی تحت عنوان شهرهای خواهرخوانده اصفهان شاهد بودیم که در مسیر صلح و انسجام اجتماعی میان لایه‌های فعال جامعه در دو منطقه مرسوم بوده و این رویداد زمانی که در مرزهای داخل کشور اتفاق بیفتد، انسجام اجتماعی و پیوندهای فرهنگی و اجتماعی بیشتری را به دنبال دارد که قطعاً توسعه و رونق اقتصاد فرهنگ و گردشگری دو شهر را موجب می‌شود.

ارتباط دوسویه میان شهرهای کشور پیوندهای فرهنگی را تقویت می کند

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه با توجه به آسیب‌های فراوان در ساختارها و حوزه‌های گوناگون اجتماعی و فرهنگی در کشورمان شاهد آسیب دیدن سرمایه اجتماعی و کاهش آن هستیم، بنابراین ارتباط دوسویه میان شهرهای کشور پیوندهای فرهنگی را گره زده و تقویت کرده و به افزایش سرمایه اجتماعی، مشارکت و ترویج روح همدلی و نوع‌دوستی کمک می‌کند که نمود آن را در صحنه‌های باشکوه مشارکت و همدلی در بسیاری از حوادث و اتفاقات مانند سیل و زلزله می‌بینیم.

وی تصریح کرد: این‌گونه اقدامات در تمام کشورهای دنیا مرسوم است و شهرهای گوناگون دنیا با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی، مردمی و خلاقیت هنرمندان خود با هم ارتباط برقرار می‌کنند که موجب پیوند محکم و منسجم حوزه فرهنگ و هنر و عناصر مهم آن شهرها می‌شود که می‌تواند در شکل‌گیری فرآیند مشارکت و محکم شدن پیوندهای اجتماعی میان مردمان شهرها ایفای نقش کند.

ایجاد باورهای مثبت بین مردم به کمک پیوندهای فرهنگی می‌آید

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان گفت: رشد سرمایه اجتماعی کشور را حاصل رشد این مولفه‌ها است که به بهبود وضعیت روحی و روانی جامعه و نشاط پایدار می‌انجامد و ایجاد باورهای مثبت بین مردمان شهرهای مختلف کشور، به کمک انسجام و مشارکت اجتماعی و پیوندهای فرهنگی می‌آید.

گفتنی است؛ نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان با چشم‌انداز اقامه گفت‌وگومندی بر اساس توسعه صنایع خلاق و گردشگری و ارائه ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان در زمینه هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، نمایش، سینما و گردشگری به همت معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در پردیس سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.