محمد علی بصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه نکردن به شعارهایی که جنبه عملی ندارد باید از سوی مردم به عنوان یک اصل پذیرفته شود و بر اساس برنامه درست و مشخص به فرد مورد نظر رای بدهند.

وی اضافه کرد: بیان وعده و وعیدها پیش از انتخابات کار چندان سختی نیست اما اجرای گفته‌ها و قول‌ها پس از آن مهم و ضروری است.

این استاد دانشگاه، قوه مقننه را نهادی موثر در صحنه سیاسی کشور نام برد و خاطرنشان کرد: نمایندگان شایسته و با برنامه می‌توانند در پیشرفت ایران سهیم باشند، در غیر این صورت و بدون برخورداری از برنامه‌هایی که جنبه عملیاتی دارد نمی‌توان تاثیراتی را در حوزه‌های مختلف مشاهده کرد.

بصیری حضور در انتخابات برای کسب جایگاه‌های اقتصادی و اجتماعی بالاتر را مضر دانست و اظهارداشت: لازم است که مردم در گزینش خود، برنامه‌های با قابلیت اجرا را مد نظر قرار دهند تا آینده کشور با تصمیمات درست، منطقی و عقلانی بهتر شود و در جنبه‌های مختلف بهبود پیدا کند.

دانشیار علوم سیاسی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: حتی یک نماینده خوب می‌تواند با سمت و سوی درست به این نهاد برای پیشبرد اهداف کشور تاثیرگذار باشد، بنابراین رای دهندگان با دقت بیشتری افراد را برگزینند.

تبلیغات نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور از بامداد امروز در استان اصفهان آغاز شد. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۰ کرسی(به همراه نماینده ارامنه) روز جمعه دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود. 

در این دوره از انتخابات، یکهزار و ۲۴۲ داوطلب در استان اصفهان ثبت نام کردند و حدود ۳۷۲ نامزد تایید صلاحیت شده با هم به رقابت می پردازند.

در این دوره از انتخابات استان اصفهان دست کم سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

استان اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران، دارای ۲۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بیشترین تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان شامل ۱۳۴ نفر (۱۵ زن و ۱۱۹ مرد) و پس از آن کاشان و آران و بیدگل با ۲۹ نفر (چهار زن و ۲۵ مرد) است.

تعداد نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه فریدن، چادگان، فریدونشهر و بویین میاندشت ۲۰ نامزد (۲ زن و ۱۸ مرد)، شاهین‌شهر و میمه و بُرخوار ۱۲ نامزد (یک زن و ۱۱ مرد)، خمینی‌شهر ۱۷ نامزد ( ۱۷ مرد)، مبارکه ۱۵ نامزد (یک زن و ۱۴ مرد)، نجف‌آباد و تیران و کرون ۱۳ نامزد ( ۱۳ مرد)، نایین و خور و بیابانک ۱۵ نامزد (۲ زن و ۱۳ مرد) و لنجان ۲۳ نامزد (یک زن و ۲۲ مرد) اعلام شده است.

انتخابات مجلس در این استان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار دوم اسفند در ۱۵ حوزه انتخابیه و ۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ رأی برگزار می‌شود.

استان اصفهان دارای پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.