آنها علاوه بر تامین فضای برگزاری انتخابات در مدارس و همچنین نیروی انسانی، در جلب مشارکت مردم از طریق جمعیت دانش‌آموزان و خانواده‌هاییشان نیز سهم بزرگی در این عرصه سرنوشت‌ساز دارند.

رفتار فرهنگیان به‌عنوان افراد خاص و مورد احترام افراد جامعه، همیشه سرمشق کردارهای اجتماعی است و  آنان نقش مرجع را در کنشگری سایر اعضای جامعه دارند.

معلمان از دیرباز از پایگاه بالایی در جامعه برخوردار بوده‌اند و بر همین اساس هم میزان اعتماد اجتماعی به آنان بالاست و به تبع همین اعتماد، انتظار ایفای نقش فعالانه این قشر هم در عرصه‌های سرنوشت‌سازی  مانند انتخابات بسزاست.

از سویی در بحث انتخابات ۲ موضوع مهم شامل حضور و مشارکت حداکثری و دیگری انتخاب درست و آگاهانه، بیش از همه مباحث مورد تاکید صاحبنظران است.

نگاهی به انتخابات ادوار گذشته نشان می‌دهد که نقش الگوبخش فرهنگیان در حضور گسترده در پای صندوق های رای و جلب مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات تا چه حد مفید و موثر بوده است.

معلمان علاوه بر جلب مشارکت عمومی، در آموزش انتخاب درست و اگاهانه به جامعه نیز نقش موثری دارند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان با اشاره به اهمیت انتخابات و نقش موثر فرهنگیان در آگاه‌سازی مردم برای حضور گسترده در این رویداد ملی گفت: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی است که باید از آن برای ادای دین به انقلاب بهره گرفت.

زهرا قجاوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون که ملت سرافراز ایران در آستانه امتحانی دیگر برای تعالی نظام جمهوری اسلامی در جهان اسلام قرار گرفته، فرهنگیان با حضور با بصیرت و حداکثری خود در این دوره از انتخابات، در کنار سایر اقشار بیدار و ولایت‌مدار، برگ زرین دیگری بر افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهند افزود.

وی اظهار داشت: فرهنگیان علاوه بر مشارکت در برگزاری انتخابات به لحاظ مرجعیت و تأثیرگذاری، نقش مؤثری در فراهم آوردن حضور حداکثری آحاد مردم در انتخابات دارند.
قجاوند خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگیان اصفهان در روز دوم اسفند با مشارکتی گسترده، افتخاری دیگر را در پرونده وظایف ملی و شرعی خود ثبت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز گفت: فرهنگیان در تمام صحنه‌های کشور از جمله راهپیمایی‌ها و  انتخابات،حضوری انقلابی، بصیر و آگاهانه داشته‌اند.

محمد اعتدادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار اطمینان کرد که در انتخابات اسفند سال جاری، صحنه دیگری از حماسه حضور و مشارکت آگاهانه این عزیزان به منصه ظهور خواهد رسید.

وی مکتب تعلیم و تربیت را ظرفیتی برای آگاه‌سازی جامعه عظیمی از مردم کشور شامل نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنها دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: فرهنگیان با بهره‌گیری از این ظرفیت و در راستای صیانت از منافع ملی کشور، در همه صحنه‌های مهم و حساس از جمله انتخابات نقش‌آفرین بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در روز دوم اسفند از بسیاری از مدارس استان به‌عنوان شعبه اخذ رای استفاده خواهد شد و بسیاری از  دست‌اندرکاران رای گیری نیز به واسطه تایید صلاحیت رفتاری و گزینشی آنها از بین معلمان انتخاب می‌شوند، گفت: این مهم شاهدی بر حماسه‌گردانی فرهنگیان در رویدادهای مهم کشور است.

اعتدادی یادآور شد: جامعه فرهنگیان استان متشکل از معلمان و کارکنان ادارات و نواحی آموزش و پرورش در روز دوم اسفند با گام‌هایی محکم و استوار و در صفوفی هماهنگ و منسجم با انداختن رای خود در صندوق‌ها در انتخابات شرکت می‌کننند.

دستتگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از ۹۰۰ هزار دانش‌ آموز، بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و۳۰ هزار بازنشسته است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان با احتساب نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران دارای ۲۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.