حمیدرضا خورشیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت :کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس از اواسط روز دوشنبه تا اوایل روز پنجشنبه در بیشتر مناطق استان بویژه نیمه غربی و مناطق مرتفع روی خواهد داد.
 وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار با کاهش محسوس دما همراه با وزش باد سرد از  اواسط امروز ( دوشنبه) تا اواخر روز سه شنبه است.

به گفته وی احتمال وقوع رگبار برف در مناطق غربی و نیمه شمالی برای روز سه شنبه، بویژه در مناطق مرتفع  وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با فعالیت این سامانه لغزندگی جاده‌ها، و شرایط وقوع کولاک محلی و موقتی در مناطق مرتفع وجود دارد.
وی به رانندگان توصیه کرد  هنگام رانندگی و تردد در مناطق مرتفع و محورهای مواصلاتی احتیاط لازم را داشته باشند و نسبت به مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی اقدام کنند.

خورشیدی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی  به مردم توصیه کرد: ضمن رعایت صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی و نکات ایمنی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی گفت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات روز گذشته به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و امروز صبح هم در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان بیان کرد: چوپانان و خوروبیابانک با ۱۲ درجه سانتی‌گراد به عنوان گرم‌ترین و میمه با ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اندازه‌گیری شد.

وی همچنین برای کلان‌شهر اصفهان در روز چهارشنبه (فردا)، هوایقسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد سرد و برای روز پنجشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی  وزش باد پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.