حجت‌الله علی‌عسگریان روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از اواسط هفته آینده به‌ویژه از روز سه‌شنبه با ورود موج ناپایدار جوی، بارش‌هایی را به‌صورت برف و باران در این استان از جمله در مناطق غربی و جنوبی خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در هفته آینده با توجه به ناپایدار بودن کلی هوا و وزش باد، میزان آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان و سایر شهرهای بزرگ و نواحی صنعتی استان، خیلی زیاد نباشد.

این کارشناس با اشاره به اینکه در چند روز آینده نیز مقداری وزش باد و در حد بسیار کم بارش در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: در صورت وزش باد، آلودگی هوا کاهش می‌یابد هرچند بارش‌ها نیز می‌تواند مقدار انباشت آلاینده‌ها را کاهش دهد.

علی‌عسگریان با بیان اینکه دمای هوا در هفته آینده تغییر زیادی نخواهد داشت، گفت: کمینه و بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان برای فردا پنجشنبه سه درجه زیر صفر و ۱۵ پیش‌بینی می‌شود.

وی، گرمترین نقطه استان را چوپانان با ۲۱ درجه و سردترین را چادگان و بویین و میاندشت با ۱۴ درجه زیر صفر اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: از اوایل فردا (پنجشنبه) با نزدیک شدن یک موج ناپایدار به تدریج از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد.

بر این اساس، هوای کلان‌شهر اصفهان برای پنجشنبه، کمی ابری و غبار صبحگاهی و گاهی افزایش ابر و وزش باد و کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس در نیمه نخست روز و برای جمعه قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده با کیفیت هوای سالم پیش‌بینی شد.

میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان اصفهان از اول مهر سوم دی امسال حدود ۶۱ میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶.۶ میلیمتر کاهش دارد.

هوای کلانشهر اصفهان در این هفته در چهار روز از این هفته ناسالم برای گروه های حساس و در یک روز (یکشنبه) ناسالم برای عموم و مدرسه ها تعطیل بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.