علی ناظم‌زاده شامگاه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع کاندیداهای اصلاح طلب در اصفهان تنها ‌یک نفر تایید صلاحیت شد.
وی اظهارکرد: وقتی یک جریان می‌خواهد فهرست ارایه کند، باید از به گونه‌ای از اقشار مختلف فهرست دهد که هرکدام از کاندیداها برای سایرین رای‌آوری داشته باشند.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان افزود: بنابر این در شورای هماهنگی اصلاحات به این نتیجه رسیدیم فهرست انتخابی نمی‌توانیم داشته باشیم.
وی ادامه داد: این تصمیم مقتضایی است نه برای همه دورانها زیرا ما در این مسیر ایستاده‌ایم و باید بدانیم در عالم سیاست همیشه با یک دست فرمان نمی‌شود حرکت کرد البته ما بر این نقطه نخواهیم ایستاد و امیدواریم در آینده در انتخابات‌های بعدی حداقل‌های لازم را به دست آوریم.
ناظم زاده گفت: از اول اعلام کردیم که انتخابات را تحریم ‌نمی‌کنیم و تحریم شرایط و ساز و کار خودش را دارد به این‌معناست که به مردم گفته شود شرکت کردن در انتخابات به نفعشان نیست یا به ضررشان است و اصلاح طلبان هیچگاه چنین مطلبی را نگفته اند.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان ادامه داد: بنا به مصوبه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان احزاب اصلاح طلب می‌توانند با نام‌و نشان خود از کاندیدای مورد نظر خود حمایت کنند. البته شهرستان ها تک کاندیدایی هستند و کارشان ساده‌تر است.
وی اضافه کرد: هیچ انتخاباتی نبوده که اصلاح طلبان نوین بعد از ۷۶ مردم را از حضور در انتخابات منع کرده باشند.در دوره‌هایی که گمان می‌شد سطح مشارکت پایین‌تر بوده اصلاح طلبان حضور داشته و گاهی اقبالی هم داشته‌اند. اصلاح طلبان همواره در انتخابات‌ها یا شرکت جسته‌اند و یا کسی را از شرکت منع نکرده‌اند.
سخنگوی شورای هماهنگی اصلاح طلبان اصفهان با بیان اینکه اصلاح طلبان ستاد تشکیل دادند، هشت جلسه شورای ستاد برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دوره  نمی‌توانیم چون واقعا پنج کاندیدا نداریم و از قبل هم اعلام کرده‌ایم فقط از اصلاح طلبان شاخص حمایت می‌کنیم. مردم ما همواره فهیم هستندنه به سادگی به کسی رای می‌دهند نه تحریم می‌کنند.
وی گفت: وقایعی که رخ داده است، سطحی از اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند، در آبان ماه اصلاح قیمت بنزین  با اجرای ضعیف ‌و اطلاع رسانی ضعیف‌ تر موجب شد اعتماد عمومی بخشی از مردم سلب شده است.
ناظم زاده افزود: در  دی ماه با شهادت سردار سلیمانی اتفاقاتی افتاد که می‌توانست نقطه پرگار وحدتی باشد ولی اشتباهی رخ داد که به دلیل اینکه با جان  مردم  مواجه بود، مجدد اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرد.
 وی ادامه داد: اگر اعتماد عمومی سلب شود، همه نیروها و سیاسیون داخل نظام هم اصلاح طلب و هم اصولگرا ضرر خواهند کرد و  لذا احساس من این است که فضا مثل انتخابات ۹۴ نیست.
سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان افزود:  مردم به هرکس صالح دیدند رای می‌دهند و اگر بدانند فردی را می‌توان به مجلس فرستاد اقدام خواهند کرد و البته ضرورتا همه انسان‌های مناسب افراد شاخص اصلاح طلب نیستند البته یک جبهه حق دارد بگوید من افرادی را در لیست خود قرار می‌دهم که بتوانم از آنها حساب کشی، حمایت کنم و پاسخگوی عملکرد آنها باشم.
وی تاکید کرد: در شهرستان اصفهان از هیچ کاندیدای غیر اصلاح طلبی حمایت نمی‌کنیم و در شهرستان‌ها موضوع متفاوت است و در شهرستان‌ها که شورای هماهنگی اصلاح طلبی دارند به آنها تفویض شده است.
ناظم زاده گفت: مثلث انتخابات شامل رای دهندگان و انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و همچنین مجریان است و خیلی طبیعی است که وقتی یک جریان را تحدید کنیم دو ضلع از این سه ضلع را تحت تاثیر قرار داده ایم.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند. حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.