سرلشگر سید یحیی رحیم‌صفوی یکشنبه‌شب در آیین گرامیداشت اربعین شهادت سپهبد سلیمانی و یادواره ۱۵ شهید منطقه لتحر کاشان بیان کرد: خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهیدان مدافع حرم و دفاع مقدس برهه‌ای از تاریخ را پیش روی مردم ایران و ملت‌های جهان قرار داد که اثرگذاری آن فراتر مرزهای ایران و منطقه است.

وی با اشاره به اینکه خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت را در بسیاری از کشورها حتی تا آمریکای جنوبی و ونزوئلا گسترش داد، افزود: خون این شهیدان جامعه بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد و مکتب و جبهه جدیدی با نام مقاومت از ایران تا افغانستان، یمن، سوریه، لبنان، عراق و ان‌شاءالله جبهه گسترده‌تری را در جهان اسلام به وجد، شور و قیام خواهد خواند.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: آمریکایی‌ها و دشمنان نادان نظام جمهوری اسلامی از تاثیر این شهادت بی‌خبر هستند، چون به معاد و دوران پس از مرگ و آنچه که خداوند سبحان در قرآن کریم وعده داده است، باور ندارند و تاثیر شهادت را نمی‌دادند.

وی اضافه کرد: خون شهیدان جاودانه و رمز مانایی جمهوری اسلامی در روحیه ایمان، جهاد و شهادت به فرمان رهبری است و باید مطمئن باشیم این مسیر، مسیر نورانی قرآن است و مسیری که به آزادی قدس شریف می‌انجامد.

رحیم‌صفوی یادآور شد: شهیدان در دوران دفاع مقدس راه کربلا را باز کردند و شهیدان مدافع حرم و در راس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهند کرد.

وی سخنان اخیر رهبر انقلاب را  دوراندیشانه و حکمت‌آموز دانست و ادامه داد: راه شهیدان به ویژه سردار سلیمانی را ملت‌های اسلامی از افغانستان گرفته تا یمن، سوریه و لبنان با صلابت ادامه خواهند داد و به خون‌خواهی این شهید والامقام دمار از روزگار دشمنان اسلام به ویژه آمریکا، صهیونیست‌ها و وهابیت درخواهند آورد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا یادآور شد: آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی تصور می‌کنند که ترور ناجوانمردانه قاسم سلیمانی و معامله ننگین قرن، موجب پیروزی آنها و شکست مقاومت خواهد شد.

وی ۲۲ بهمن امسال را نخستین گام از چهل سال دوم و گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: مردم ایران تاکنون با صبر، ایمان و روحیه جهادی از انقلاب اسلامی، کشور و منافع ملی دفاع کردند و هم‌اینک نوبت جوانان است که از این مرز و بوم و نظام در برابر فشار تحریم‌ها و فتنه‌ها با بصیرت حراست کنند.

رحیم‌صفوی تاکید کرد: امسال مردم هوشمند ایران آنچنان در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور خواهند یافت که جهانیان را به حیرت وادار کنند؛ مردم مشکلات دارند اما هر جا که پای انقلاب و نظام در میان باشد، همه مشکلات را جدا می‌بینند و از کشور و نظام دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به توطئه‌های گوناگون آمریکا ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته بیان کرد: با وجود همه فشارهای نظامی، اقتصادی و فرهنگی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی‌ها بر ایران وارد کردند، نه تنها ایران شکست نخورد بلکه در همه زمینه‌ها پیشرفت داشت.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا تشریح کرد: آمریکایی‌ها که از سال ۲۰۰۱ میلادی کشور افغانستان و از سال ۲۰۰۶ میلادی کشور عراق را به اشغال نظامی درآوردند، اعلام داشتند که غلط بزرگ و اشتباه راهبردی انجام دادند و نه تنها دشمن را در افغانستان و عراق از بین نبردند، بلکه قدرت ایران افزایش و حیطه نفوذش به سوی عراق، سوریه و لبنان ادامه یافت؛ قدرت این کشور از خلیج فارس و دریای خزر تا مدیترانه رسیده و بیشتر نیز خواهد شد.

وی افزود: صهیونیست‌ها که شعار از نیل تا فرات را سر می‌دادند، در برابر حزب‌الله لبنان، حماس، و جهاد اسلامی ضعیف شدند؛ اما این معامله ننگین قرن یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون مسلمان را متحد خواهد کرد تا تنفر و انزجار خود را از حکومت پوشالی آنها به نمایش بگذارند.

رحیم‌صفوی همچنین گفت: آمریکایی‌ها با سه چالش بزرگ اقتصادی با چینی‌ها، نظامی با روس‌ها و با فرهنگ و تمدن و بیداری اسلامی روبه‌رو هستند که پرچمدار و پیشتاز فرهنگ و تمدن نوین انقلابی و اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری است.

وی یادآور شد: ایران در ۵۰۰ سال گذشته در ۲ مرحله تمدن‌سازی کرد که یکی در دوره صفویان بود که تمدن بزرگ اسلامی نه تنها در کشور ایران بلکه تا هند چین و آسیای میانه نفوذ کرد.

مشاور عالی فرماندهی کل قوا اضافه کرد: مرحله دوم تمدن سازی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی بود که دیدگاه بسیار عمیق و فلسفی امام راحل و در ۳۰ ساله گذشته با هدایت مقام معظم رهبری با تدبیر، صلابت، حکمت و دوراندیشی ادامه یافت.

وی چارچوب این تمدن اسلامی را بر چهار راهبرد استوار دانست و نخستین آن را راهبرد استحکام و ساخت دورنی قدرت مردم پایه در ایران و سپس گسترش جدی جبهه مقاومت و بین‌المللی کردن آن عنوان کرد.

رحیم‌صفوی همچنین از تطابق هدف‌ها و آرمان‌های داخلی با رفتار و سیاست‌های خارجی و شکل‌گیری دولت انقلابی و اسلامی به عنوان دیگر راهبردهای چارچوب تمدن اسلامی نام برد.

وی در ادامه از همه مردم ایران خواست با حضور هوشمندانه در پای صندوق‌های رای و با مشورت، به کسانی رای بدهند که در شان مجلس باشند؛ چنان که بفرموده امام راحل، مجلس در راس امور و عصاره فضائل ملت است.

آیین گرامیداشت اربعین شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و یادواره ۱۵ شهید منطقه لتحر با حضور خانواده معظم شهدا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی‌فقیه در شهرستان، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستانی به همت هیات مذهبی منطقه لتحر و پایگاه بسیج مالک اشتر در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) این شهر برگزار شد.

مردم کاشان یک‌هزار و ۷۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس و بیش از ۵۰ شهید مدافع حرم تقدیم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.