هوشنگ طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه‌های کشورمان در همه بخش‌ها از جمله تولید دانش و فناوری، آموزش و پژوهش، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم (کارآفرینی) و چهارم (جامعه محور) و تبدیل علم به ثروت در ۴۱ سال گذشته پیشرفت‌ها و دستاوردهای قابل توجهی داشتند و دانشگاهیان این موضوع را به خوبی می‌دانند و درک می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه خوب ایران در زمینه علمی در دنیا، تصریح کرد: دانشگاهیان با درک این مساله آن را به حساب انقلاب اسلامی و با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، بر این موفقیت‌ها صحه می‌گذارند.

طالبی با بیان اینکه محدودیت‌هایی در راه پیشرفت در بخش علم و فناوری در چهار دهه گذشته وجود داشت، تاکید کرد: اگر این محدودیت‌ها نبود، ما در زمان حاضر در جایگاه بالاتری در این زمینه در دنیا قرار داشتیم.
رییس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، مردمی است و آنها با اهدای خون خودشان، انقلاب را رقم زدند، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن، موضوعی فراتر از مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و مردم جدا از مسائل و تنگناهای موجود در آن شرکت می‌کنند.

طالبی با بیان اینکه راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن، جدا از سال‌های گذشته نیست، اضافه کرد: سال گذشته دشمنان از جمله امریکا اعلام کردند که مردم ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار نمی‌کنند اما امسال در چهل و یکمین سالگرد این رویداد تاریخی قرار داریم و مردم اجازه ندادند که دشمن شاد شود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن منتظر واکنش و چگونگی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است، تصریح کرد: مردم انقلاب را از آنِ خود می‌دانند و ورای هر مسئله سیاسی و اقتصادی، برای نشان دادن وحدت خود در این حماسه حضور خواهند یافت.

رییس دانشگاه اصفهان از همه اقشار مردم به‌ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان دعوت کرد تا با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن به توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی پاسخ دهند.

اصفهان با بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور، بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو و  ۶ هزار عضو هیات علمی در ۲۳۱ مرکز علمی، تحقیقاتی و آموزش عالی، دومین استان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی کشور است.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.