به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ مسعود براتی بختیاری، شامگاه شنبه در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه بدنه اصلی ارتش زمان پهلوی از دل جامعه زمان خود به استخدام ارتش در آمده و اهدافی همسو با جامعه خود داشتند گفت: پیوستن ارتش به خیل انقلاب موضوعی بود که آخرین امید استکبار جهانی در استفاده از ارتش در مقابل انقلاب را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد و آخرین حربه آنها در نابودی انقلاب را ناکام گذاشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ژنرال هایزر که ۴۴ روز قبل از پیروزی انقلاب از آمریکا به ایران آمده بود پس از بررسی های لازم در خصوص آخرین راهکارهای حفظ رژیم منحوس پهلوی اعلام کرد: «مشت آهنین علیه انقلاب کارایی ندارد» این نتیجه گیری حاصل پیوستن ارتش به انقلاب بود که دشمن را بهت زده کرد.

سرتیپ بختیاری با تحلیل عملکرد ضعیف و ناکارآمدی حکومت های قاجاری و پهلوی در مدیریت کشور، گفت: متاسفانه دست نشاندگی حاکمان در این دو دوره به اتخاذ تصمیمات بسیار غلطی منجر شد که چیزی جز فلاکت و خواری برای مردم و غارت و استعمار برای مستکبران جهانی به همراه نداشت، امام خمینی (ره) هم عصر بخش زیادی از این دو حکومت بود و نظاره گر اقدامات خائنانه ای بود که قربانی آنها فقط مردم بی گناه بودند.

عضو هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در ادامه اظهار داشت: در این شرایط امام (ره) با داشتن ویژگی های منحصر به فردی همچون شجاعت، شهامت، تقوا و اتکای به خداوند متعال، به پا خواست و قیام کرد.

سرتیپ بختیاری با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مسعود رجوی سرکرده مجاهدین خلق یک روز پس از پیروزی انقلاب یعنی ۲۳ بهمن ماه اعلام کرد که ارتش باید منحل شود و مردم را علیه ارتش تحریک می نمود، در چنین شرایطی امام (ره) به عنوان یک رهبر حکیم حمایت قاطع خود از ارتش را اعلام نمود.

وی با اشاره به حمایت‌های ارتش از انقلاب اسلامی تصریح کرد: واقعیت این است که بسیاری از فرماندهان انقلابی ارتش بودند که در زمان پهلوی و دوران تبعید حضرت امام (ره) با ایشان در ارتباط بودند. تا جایی که بسیاری از این فرماندهان به دلیل همین انقلابی بودن بعضاً خلع درجه و یا اخراج می گردیدند.

سرتیپ بختیاری با اشاره به نقش ارتش در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: سرهنگ فکوری که اولین فرمانده نیروی هوایی پس از پیروزی انقلاب بود با طرح ریزی و عملیات کمان ۹۹ پس از تجاوز رژیم بعث به ایران اسلامی، با اعزام ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده سیلی محکمی به صدام زد و رویای او در اشغال کامل ایران در یک هفته را به کابوس تبدیل کرد.

وی طرح ریزی و اجرای عملیات اچ ۳ و انهدام هواپیماهای نظامی صدام در مرزهای غربی عراق توسط این شهید بزرگ را نیز بی نظیر قلمداد کرد و گفت: با توجه به بعد مسافت و لزوم سوخت گیری مکرر هواپیماهای جنگنده انجام چنین عملیاتی از نظر صدام غیر ممکن بود، در سال ۶۱ پس از اینکه هواپیمای وی پس از ماموریت انهدام پالایشگاه عراق، مورد اصابت قرار گرفت بین شهادت و اسارت، شهادت را انتخاب کرد و هواپیمای خود را به سمت هتل الرشید بغداد هدایت و آن را مورد اصابت لاشه هواپیما قرار داد و به فیض شهادت رسید.

عضو هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در ادامه افزود: این جانفشانی در شرایطی رخ داد که صدام مغرورانه میزبانی سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را پذیرفته بود و بدین ترتیب امنیتی را که غیر قابل خدشه اعلام کرده بود با این اقدام شجاعانه شهید دوران از بین رفت.

وی در پایان با بیان رشادت های شهدایی همچون شهید ایرج نصرت زاد، شهید برات پور، قاسمعلی ظهیر نژاد، شهید ستاری و شهید نامجو تصریح کرد: دلاورمردان ارتشی دوشادوش غیورمردان سپاه و بسیج در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی همیشه پیشرو بوده اند و همین همدلی و هم افزایی و اتحاد نیروهای مسلح بوده که دشمن را در عرصه نظامی ناکام گذاشته و خواهد گذاشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.